به گزارش پارس به نقل از فارس، چهارمین نشست کمیته راهبردی جمهوری اسلامی ایران و عمان به ریاست معاونین وزرای خارجه دو کشور در تهران برگزار شد.

در این نشست حسین امیرعبداللهیان با اشاره به روابط ممتاز دو کشور و با ابراز خرسندی از سلامتی سلطان قابوس، استمرار رایزنی و مشورت با عمان را که از دیدگاه‌های واقع بینانه، متوازن و منطقی برخوردار است و می‌تواند نقش تاثیرگذاری در ثبات و امنیت منطقه داشته باشد را مورد تاکید قرار داد.

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به تهدیدات مشترک علیه کشورهای منطقه از جمله تروریسم، اقدامات مخرب داعش و افراط گرایی، بر افزایش رایزنی و همکاری‌های امنیتی و دفاعی تهران و مسقط و کشورهای منطقه تاکید کرد. 

امیرعبداللهیان با اشاره اجرای برجام و ظرفیت‌های موجود در همکاری‌های اقتصادی و تجاری، خواستار تلاش بیشتر دستگاههای اقتصادی دو کشور برای افزایش سطح روابط اقتصادی شد.

وی تاکید کرد: با توجه به جایگاه ویژه عمان در سیاست خارجی کشورمان، ما هیچگونه محدودیتی در توسعه روابط با سلطنت عمان نداریم.

احمد العیسایی معاون سیاسی وزارت خارجه سلطنت عمان نیز ضمن اشاره به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: تشکیل منظم کمیته‌های مشترک بین دو کشور و بویژه کمیته مشترک راهبردی، نشان از اهتمام و اراده مقامات عالیه دو کشور برای توسعه و تحکیم همه جانبه روابط دارد.

العیسایی اضافه کرد: سلطنت عمان جایگاه ویژه‌ای را برای جمهوری اسلامی قائل است و نقش مهم منطقه‌ای ایران را غیر قابل انکار می‌دانیم، بر همین اساس گسترش همکاری‌های همه جانبه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. 

وی با اشاره به روند رو به افزایش ناامنی حاصل از اقدامات تروریستی در منطقه، بر ضرورت افزایش همکاری‌ها و رایزنی‌ها بین تمامی کشورهای منطقه و از جمله اسلامی ایران تاکید کرد.

طرفین در این نشست آخرین تحولات منطقه از جمله یمن، بحرین، عراق و سوریه را مورد گفت‌وگو قرار داده و استمرار رایزنی و مشورت برای نزدیکی بیشتر دیدگاه‌ها را ضروری دانستند.