به گزارش پارس به نقل از ایسنا،  رئیس کمیته بانوان ستاد انتخابات جبهه خط امام و رهبری با تاکید بر لزوم گفتمان‌سازی برای حضور بانوان توانمند در انتخابات مجلس گفت که رئیس مجلس نیز بر افزایش تعداد بانوان در مجلس تاکید دارد.

لاله افتخاری در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه) به بررسی موضوع انتخابات و حضور زنان در این عرصه پرداخت و گفت: انتخابات یکی از عرصه‌های حضور تمامی افراد جامعه برای ادای تکلیف عقلانی، سیاسی و شرعی است. انتخابات با دفاع از انقلاب و نظام و تمامی ارزش‌ها گره خورده است.

 

وی با بیان اینکه احزاب و گروه‌های مختلف در انتخابات فعال هستند، گفت: در همین راستا جبهه پیروان خط امام و رهبری با سابقه طولانی در انجام فعالیت‌های سیاسی و با عضویت 18 عضو و تشکل ستاد انتخابات در قسمت بانوان را با هدف شناخت ظرفیت و جایگاه زنان و حضور آنان در مجلس ایجاد کرد.

 

رئیس کمیته بانوان ستاد انتخاباتی جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: ستاد انتخاباتی این جبهه این بار برخلاف گذشته کمیته ویژه خواهران را ایجاد کرد که در آن نمایندگان تشکل‌های مختلف حضور دارند.

 

به گفته افتخاری، شناسایی ظرفیت‌های بانوان در جامعه و به‌روز‌رسانی فعالیت‌های آنها در تهران، کلانشهرها و استان‌ها و به‌کارگیری ظرفیت بانوان به عنوان انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان از جمله اهداف این ستاد است که تاکنون دنبال شده است. با این نگاه خانم‌ها پیاده‌نظام و برای مواقع خاص نیستند و ما برای آنها بعد از انتخابات و در طولانی‌مدت برنامه داریم.

 

وی با بیان اینکه جلسات کمیته بانوان به طور منظم هر دوشنبه برگزار می‌شود، گفت: شناسایی و حمایت و معرفی بانوان به ستاد انتخابات جهت حضور در مجلس و کاندیدا شدن و مشارکت در تدوین گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه انتخابات از دیگر اهداف این کمیته به شمار می‌آید که در راستای آن حداقل 22 جلسه تشکیل شد که به تبع آن کارگروه‌های مختلفی در استان‌ها نیز ایجاد شد.

 

افتخاری با اشاره به تشکیل شوراهای استانی و شهرستانی با حضور اقشار گوناگون در تهران و سایر شهرستان‌ها گفت: کمیته تبلیغات، رسانه و فضای مجازی نیز کارش را آغاز کرده و به زودی سایتی راه‌اندازی می‌شود. کمیته برنامه‌ریزی و دبیرخانه ویژه بانوان با هدف هماهنگی و همگرایی با دیگر اصولگرایان نیز تشکیل شده است.

 

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به تلاش جبهه پیروان و در راس آن حزب مؤتلفه برای ایجاد وحدت و همگرایی میان اصولگرایان گفت: در همین راستا کمیته بانوان نیز اقداماتی را انجام داده‌اند که از جمله آن گفت‌وگو و مذاکره با افراد تاثیرگذار و روحانیون و برخی اعضای جامعه روحانیت و ائمه جمعه است.

 

وی افزود: گفت‌وگویی با رئیس مجلس داشتم که ایشان نیز بر افزایش تعداد بانوان در مجلس تاکید داشتند، منتهی خانم‌های متعهد، کارآمد و خوش‌سابقه که توانایی پذیرش چنین مسوولیت سنگینی را در کنار انجام مسوولیت‌های زندگی شخصی‌شان داشته باشند. در همین راستا در تلاشیم تا از بانوان با ویژگی‌های لازم برای ثبت‌نام در انتخابات دعوت کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های موجود در جامعه زنان کم نیست، گفت: ما می‌توانیم به الگویی برای سایر کشورها تبدیل شویم. در همین راستا ایجاد سهمیه برای ورود خانم‌ها به مجلس را قبول نداریم چون این موضوع وهن جایگاه آنها و مانع از حضور بهتر آنها می‌شود کمااینکه سهمیه‌بندی خلاف قانون اساسی است.

 

به گفته وی، باید با گفتمان‌سازی از خانم‌های توانمند برای حضور در انتخابات دعوت کرد.

 

رئیس کمیته بانوان ستاد انتخاباتی جبهه پیروان خط امام و رهبری در مورد تعداد بانوان در لیست این جبهه گفت: اخبار غیررسمی از حضور برخی خانم‌ها در جبهه پیروان منتشر شده است اما اینکه در نهایت چه تعداد از خانم‌ها در لیست جبهه باشند بستگی به جمع‌بندی نهایی دارد.

 

وی افزود: حضور نماینده جبهه پیروان در شهرستان‌ها از بین خانم‌ها نیز بستگی به تمایل آنها و وجود کاندیداهایی با شاخصه‌های مشخص دارد که ملاک ما شایسته‌سالاری است.