به گزارش پارس ، واحد مرکزی خبر به نقل از اسکای نیوز نوشت: بارش شدید برف مشکلات بسیاری را برای مردم انگلیس بوجود آورده است. بارش برف سبب قطع گسترده جریان برق در بخشهای زیادی از این کشور شده است. یخبندان در معابر و جاده ها، آمد و شد مردم را با دشواری همراه کرده است.

سازمان هواشناسی انگلیس سطح هشدار زرد را درباره تغییرات آب و هوایی این کشور مطرح کرده است. این سطح هشدار به معنای آن است که احتمال دارد در روزهای آینده بارشهای بیشتری در انگلیس رخ بدهد. پیش بینی می شود در روزهای آینده دمای هوا در انگلیس بیش از پیش کاهش پیدا کند.

با این اوصاف، خطر یخبندان بیشتر در روزهای آینده در کمین انگلیس است. این تغییرات آب و هوایی بر زندگی میلیونها انگلیسی در سراسر این کشور تاثیر منفی خواهد گذاشت. بارش برف و یخبندان به حدی شدید بوده که بخشهای زیادی از انگلیس عملا از کار افتاده است.

گفته می شود در روزهای اخیر، انگلیس بی سابقه ترین سرمای خود را در پنجاه سال اخیر پشت سر می گذارد. ماشینهای برف روب در همه جای انگلیس فعال شده اند تا معابر را پاکسازی کنند. اما بارش برف و سرما سبب واژگون شدن جاده ها و تشدید این مشکلات شده است. صدها راننده و شهروند انگلیسی به علت این تغییرات آب و هوایی شدید در سطح جاده ها در میان و برف و کولاک گیرافتاده اند. در مناطقی از شمال ولز سرما و یخبندان عملا زندگی مردم را فلج کرده است. کولاک سبب کاهش شدید میدان دید و بروز سوانحی جاده ای شده است.

سرمای مرگبار در روزهای اخیر در انگلیس، جان دو نفر را گرفته است.