به گزارش پارس به نقل از فارس از آبادان به نقل از قرارگاه راهیان نور، سردار سیف الله بختیاری اظهار داشت: خداوند همانند صدر اسلام چنان رعب و وحشتی را با دست غیب خود به دل دشمنان اسلام انداخته که هنوز هم وحشت دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو بار متجاوزان خارجی به آب های سرزمینی کشورمان به اسارت درآمده اند، ادامه داد: بار اول که پنج نفر و بار دوم هشت نفر بودند، همه سر تا پا مسلح به سلاح و تجهیزات مورد نیاز بودند، اما وقتی نیروهای ما با آن ها مواجهه شدند، همراه خود تنها سلاح سبک کلاشینکف به همراه داشتند و با همین سلاح هم توانستند آن ها را به اسارت بگیرند.

فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه با تأکید بر اینکه در این موضوع متوجه شدیم، دشمن از ما وحشت دارد، خاطرنشان کرد: دشمن در هر مقطعی بخواهد به آب های سرزمین ما وارد شود؛ همواره بخشی از ترس و وحشتش را که از قبل در خود ایجاد کرده، همراه دارد؛ البته این هم جز به پشتوانه خداوند متعال و تأسی گرفتن رزمندگان نیروی دریایی از معنویت امامان معصوم (ع) ایجاد نشده است.

سردار بختیاری با اظهار اینکه سری اول سه نفر آمریکایی و دو نفر کویتی را دستگیر کردیم، اما به خاطر وضع سیاسی کشور در سال ۸۱ اصلاً رسانه ای نشد، تصریح کرد: در مرحله اول وقتی اعلام شد که متجاوزان وارد آب های سرزمینی ما شده اند، رزمندگان ما به سمت آن ها حرکت کردند و هنگامی که به مقابل شان رسیدند، یکی از ملوانان آمریکایی تیربار به دست و آماده شلیک به سمت نیرو ها نشانه روی کرده بود، اما رزمنده ما فقط با یک تکبیر او را خلع سلاح کرد.

وی با بیان اینکه افتخار رزمندگان منطقه سوم نیروی دریایی سپاه این است که تاکنون نگذاشتند، یک آمریکایی یا انگلیسی از اروند به داخل آب های ایران نفوذ کند، اضافه کرد: این هم حاصل نشده، مگر اینکه رزمندگان ما به ائمه معصوم (علیهم السلام) متوسل شدند و در همه حال رهرو خون شهدا بودند و از ولایت پیروی کردند.

فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه با یادآوری اینکه دستگیری ملوانان متجاوز انگلیسی در خلیج فارس با مشارکت یگان دریایی بسیج صورت گرفت، افزود: زمانی که آمریکایی ها به عراق حمله کردند، روز دوم یا سوم بود که به من اعلام کردند کسی به عنوان ناوگان پنجم آمریکا اعلام می کند با فرماندهی کار دارد، اما آن روز چون فرمانده منطقه حضور نداشت؛ من به عنوان جانشین، جواب دادم.

سردار بختیاری ادامه داد: کسی که درخواست صحبت کرده بود خود را به عنوان سخنگوی ناوگان پنجم معرفی کرد و گفت که قصد دارند از اروندرود وارد عراق شده و با محاصره آن زود تر عراق را اشغال کنند؛ ما هم به دلیل مشخص بودن استراتژی جمهوری اسلامی ایران نیازی به کسب اجازه ندیدیم؛ به همین خاطر به آن ها اعلام کردیم حق ورود به اروند را ندارند، بنابراین بهتر است که برگردند.

فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه در خلیج فارس یادآور شد: چون احتمال می دادیم آن ها اعتنا نکنند و وارد شوند، تعدادی ناوگروه به دریا فرستادیم و مراقبت ویژه از منطقه انجام دادیم.

وی ابراز داشت: پس از اعزام، اعلام شد که تعدادی قایق آمریکایی در حال وارد شدن به اروندرود هستند، بنابراین چند شناور را مسلح کرده و به سمت متجاوزان حرکت کردیم، اما به محض حرکت، آمریکایی ها به وسیله جنگ الکترونیکی بی سیم های ما را قفل کردند؛ با این حال به سمت آن ها حرکتمان را ادامه دادیم؛ نزدیکشان که شدیم، دیدیم پنج شناور حامل تفنگداران آمریکایی به ستون منظم و کلاسیک در آستانه ورود به سمت اروندرود هستند که به فرمانده شناور اولی اعلام کردم به سمت آن ها حرکت کند، اما هنگامی که این حرکت ما را دیدند، سریع سرو ته کرده و پا به فرار گذاشتند.

سردار بختیاری افزود: پس از فرار آن ها و دور شدنشان، بی سیم های ما از حالت قفل خارج شد و همان سخنگویی که درخواست صحبت کرده بود، پشت بی سیم آمد و پس از رد و بدل شدن حرف های تهدیدآمیز، آمریکایی ها منطقه را ترک کردند.

فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه در خلیج فارس در ادامه درباره میزان آمادگی نیروی دریایی سپاه در حفظ و حراست از مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: الان جزایر ما در خلیج فارس از چنان استحکاماتی برخوردارند که حتی دشمن هم به این استحکامات پی برده و از سوی دیگر شناورهای دریایی ما هم به سلاح های موشک انداز با برد بلند و متوسط مجهز شده اند.

وی اظهار داشت: همچنین تکاوران و تفنگداران ما نیز آماده مقابله با هر نوع تحرک و تجاوز دشمن در خلیج فارس هستند؛ البته همه این توانایی ها به قوت قلب رزمندگان ما از تجاربی که از شهیدان آموخته اند برمی گردد.

سردار بختیاری در پایان تأکید کرد: الان هم اگر به ما اعلام کنند، آمریکایی ها به مرزهای ما می آیند؛ همانند دوران دفاع مقدس مقابل آن ها کوتاه نمی آییم، حتی شده با دست خالی مقابلشان ایستادگی می کنیم و آن ها را در جای خودشان سرکوب می کنیم.