به گزارش پارس به نقل از فارس، وزیر جنگ رژیم اسرائیل در سخنانی از رشد تسلیحاتی ایران و کمک به حزب الله لبنان اشاره نمود و گفت، برداشتن تحریم‌ها تنها موجب افزایش ساخت سلاح از سوی ایران می‌شود

به نوشته روزنامه «جرزوالم پست» موشه یعلون با هشدار نسبت به لغو تحریم‌ها علیه ایران گفت که این موضع باعث سرازیر شدن نقدینگی به سمت صنایع تسلیحاتی ایران و  ساخت سلاح‌های پیشرفته و ارسال آن به بازوی نیردهای نیابتی این کشور، یعنی حزب‌الله لبنان می‌شود.

یعلون در سخنرانی خود در جمع برخی مقام‌های حال و گذشته آمریکایی در واشنگتن اظهار داشت: «صنایع نظامی ایران رشد بسیار مطلوبی کرده و پیشرفت داشته است. صناعت اسلح سازی ایران بسیار مستحکم است.»

وزیر صهیونیستی در ادامه افزود: «ایران تلاش برای ساخت سلاح‌هایی که نه تنها اسرائیل بلکه دیگر کشورهای فراتر منطقه را تهدید می‌کند، متوقف نخواهد کرد. باید از سرمایه‌های نقدی که با برداشتن تحریم‌ها به سوی ایران سرازیر می‌شود، تشکر کرد. امری که موجب ساخت سلاح‌های پیشرفته‌تر از سوی ایران  و تجهیز تسلیحاتی نیروهای تروریست به ویژه حزب الله لبنان ، حماس و جهاد اسلامی فلسطین می‌شود.»

یعلون در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به تلاش خستگی ناپذیر ایرانت در تجهیز حزب الله افزود، جمهوری سالامی تفکرات عقیدتی خود  و امیالش منجمله لطمه زدن به اسرائیل را  با طرق مختلف به ویژه حملات خرابکارانه تغییر نخواهد داد.