به گزارش پارس به نقل از تسنیم ،منصور حقیقت‌پور امشب در نشست خبری با خبرنگاران که در موسسه مطالعات بین المللی «آذر آران» برگزار شد، با اشاره به برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه ایران در صورت عدم کنار گذاشتن PMD باز هم ایران به تعهدات خود عمل می‌کند، اظهار داشت: این مذاکرات، مذاکرات نظام است و دولت نیست که هر کسی در مورد تعهدات غربی‌ها نظر دهد.

وی با اشاره به اینکه هم در بیانات و نامه مقام معظم رهبری، هم نظر نهایی شورای عالی امنیت ملی و هم تصمیم مجلس، این موضوع مشروط شده است، افزود: بر اساس آن، اجرای برجام بستگی به بسته شدن پرونده PMD است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این موضوع را در جریان حضور آمانو در مجلس تذکر دادیم، تصریح کرد: علایمی که وجود دارد نشان می‌دهد که گزارش آژانس با رنگ خاکستری منتشر می‌شود و بر اساس آن باید حکم به بسته شدن PMD دهد و این، شرط لازم برای اجرای تعهدات نظام است.

حقیقت پور با تاکید بر اینکه 1+5 به شدت نیازمند اجرای برجام است، تصریح کرد: ما اعلام کردیم که به توافق پایبندیم و دولت‌های مقابل هم باید به توافقاتش عمل کند.

وی افزود: طرف‌های مذاکرات باید تا پایان این سال میلادی پرونده PMD را بسته اعلام کنند که 10 روز فرصت دارند، گفت: در این مرحله موردی از ایران باقی نمانده است و آژانس درحال تدوین گزارش نهایی هستند.

روسیه بعد از سوریه در عراق هم اقدام به سرکوب تروریست‌ها می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با بیان اینکه روسیه در عراق هم این کار را برای سرکوب تروریست انجام خواهد داد، اظهار داشت: در بعد انرژی نیز ایران و روسیه رکن اصلی اوپک گازی هستند و می‌توانند بازار این محصول را تنظیم کرده و بازارهای جدیدی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه از سوی داعش هیچ تهدید جدی در سطح منطقه علیه ایران نداشتیم، ادامه داد: اگر تهدیدی در مرزها وجود داشت، ایران در مرزها اجازه پیشروی 50 کیلومتری در کشور هدف را دارد.

نماینده اردبیل، با اشاره به اینکه فقط نیروهای انتظامی در خیابان‌های تهران حضور دارند، در مورد علت آن، ابراز داشت: نیروهای انتظامی مانور تست آمادگی خود را انجام دادن که برای رفع اشکالات اجرایی و ایجاد هماهنگی در اقدامات خود است.