به گزارش پارس به نقل از گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دکتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در چهارمین جشن جهانی نوروز که در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار می شود، با تشکر از رییس جمهور، دولت و ملت ترکمنستان برای برگزاری این جشن اظهار کرد: حیات انسان مانند نهری است که تازه به تازه نو شد و همه عالم وجود، به همین ترتیب هر لحظه حیاتی تازه می یابد.

وی نوروز را جلوه ای ممتاز از حیات توصیف کرد که هر سال ظهوری دوباره دارد و گفت: حیات طبیعت نمایشی از نفخه حیات در عالم است و خداوند منشا حیات است که دائم روح حیات در عالم می دمد.

وی حیات را منشا زیبایی و خداوند را زیبایی مطلق دانست و اظهار کرد: زیباترین جلوه زیبایی خدا، انسان تکامل یافته است.

رییس جمهور تصریح کرد: بهار انسانی که فوق بهار طبیعی است شکوفایی حیات انسانی است حیاتی که سرشار از زیبایی هاست و عقل به عنوان جوهر انسان در نقطه اوج این زیبایی هاست و به همین دلیل پیامبر گرامی اسلام (ص) که عقل کل است واجد همه زیبایی های عالم است.

وی حیات و بهار انسانی را سرشار از نشانه ها دانست و گفت: یکتاپرستی، پاکی، عدالت، مهربانی، گذشت، خدمت به خلق و اخلاق نیکو، اکرام یتیمان، احترام به والدین، حمایت از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم همه از نشانه های بهار انسانی و گواه رشد و بالندگی انسان هستند.

رییس جمهور تصریح کرد: رویش هر یک از این ویژگی ها و نشانه ها، رویش گلی در حیات و بهار انسانی است و رویش همه آ ن ها نویدبخش حلول بهار انسانی است که در آن جز عقل، پاکی، آزادی و محبت یافت نمی شود.

وی با بیان این که « با حلول بهار انسانی همه عالم بهار می شود» خاطرنشان کرد: بهار انسانی که در راه است جاودانه خواهد بود؛ تاریخ انسان اگر چه همواره با زمستان سخت بی عدالتی همراه بوده ولی هرقدر هم که این زمستان سرسخت باشد نمی تواند مانع آمدن بهار باشد و بهار می آید؛ چراکه وعده خداست.

وی با بیان این که « باید برای آمدن بهار انسانی که به معنای همه گیر شدن عشق، عدالت و آزادی در سایه حاکمیت صالحان و انسان کامل است تلاش نمود» رمز پیش افتادن و نزدیک شدن بهار انسانی را عدالت ورزی، آزادیخواهی و مهرورزی است.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ملت های ما از گذشته های بسیار دور به دنبال بهار بوده و به فرهنگ بهار تعلق دارند، گفت: فرهنگ بهار، فرهنگ زندگی در روشنایی، حرکت در مسیر کمال و نو به نو شدن دائم است که در آن رنگ، زبان، نژاد، مذهب و ملیت فقط علامت شناسایی است و انسانها همه از یک ریشه و دارای هویتی الهی و انسانی هستند و رتبه و جایگاه هر کس در نزدیکی او به نشانه های بهار است.

رییس جمهور اضافه کرد: در هر نوروز دوستی ها تجدید شده، همکاری ها گسترش یافته و افق های بالاتر در تحکیم روابط به نفع ملت های ما هویدا می شود.

احمدی نژاد اظهار کرد: امروز علی رغم آرمان ها و امیدها در برخی کشورهای منطقه و بعضی کشورهای جهان شاهد ناامنی و مصائبی هستیم که ریشه در دخالت در تحریک دولت های مستکبر دارد، که منافع امنیت و قدرت خود را در فقر، ناامنی و ضعف دیگران جستجو می کنند.

وی تصریح کرد: مستکبران با خلق مشکلات و روشن کردن آتش درگیری ها تلاش می کنند خود را از بحران های داخلی جدا کنند، اما گسترش بحران های داخلی و بیدار شدن ملت ها بزودی فرصت ها را از آن ها گرفته و آنان راهی، جز تن سپردن به فرهنگ بهار نخواهند داشت.

وی با بیان این که « با تعامل و همکاری همگانی می توانیم امنیت و صلح منطقه و منافع کشورهای خود را تأمین کنیم و برای امنیت و پیشرفت جهان گام برداریم» خاطرنشان کرد: البته همه باید مراقب باشیم تا استعمارگران بدسابقه نتوانند در منطقه، پایگاه جدیدی به دست آورند یا به نام دوستی و خیرخواهی ملت ها برای آنان ناامنی ایجاد کرده و استقلال منافع ملت ها را به یغما ببرند.

رییس جمهور با بیان این که « می توانیم با تکیه بر استعدادهای طبیعی و انسانی خود در پیشرفت ملت های مان حامی و پشتیبان یکدیگر باشیم» ، گفت: خداپرستی و عشق به ارزش های الهی و انسانی همبستگی ما را تضمین می کند و فرهنگ بهار و نوروز و پیوستگی جغرافیایی، بیش از پیش ما را به یکدیگر نزدیک می کند.

وی اظهار کرد: با آمدن بهار حقیقی انسان جنگ افروزی و فاصله بین ملت ها پایان یافته و موانع رشد و کمال انسان ها از میان می رود؛ می توانیم با تکیه بر اشتراکات ملت های منطقه و با عشق ورزی و عدالت ورزی، آمدن بهار حقیقی انسان را تضمین کنیم.