به گزارش پارس، جام نوشت: نعیمه اشراقی همسر محمدرضا خاتمی، در صفحه شخصی خود در فیس بوک در سوال و جوابی که برای آداب و رسوم چهارشنبه سوری مطرح کرده بود، خانواده مادری خود را از خاندان متجدد قاجاری دانسته و از قول مادربزرگش حفظ آداب و رسوم نیاکان (خرافات چهارشنبه سوری) را امانتداری آیندگان، بیان کرده است.

سوال: خانم اشراقی شما در یک خانواده کاملا مذهبی رشد کرده اید، آیا در خاندان حضرات خمینی و اشراقی به غیر از مناسبت های مذهبی، مراسم های ملی هم به سبک و سیاق مرسوم خانواده های ایرانی برگزار می شود؟

جواب: از آن جایی که نسبت مادربزرگم خانم قدس ایران ثقفی (از جانب مادری) به خانواده ای متجدد و قاجاری باز می گشت، ایشان همواره با دفاع از برپایی جشن های ملی، معتقد بودند که ما امانتدار و وارث چنین آیین هایی از نیاکانمان هستیم. ایشان ضمن توصیه نسبت به حفظ سنت های فرهنگی-ایرانی به فرزندان و نوادگان خود آموخت که نکوداشت چنین رسومی، هیچ گونه تقابل یا تضادی با احکام دین ندارند. به خاطر می آورم گاهی پدربزرگ و مادربزرگم از برپایی این مناسبت ها در گذشته خاطراتی را نقل می کردند در هنگام بیان این خاطرات، تک بیت۳۹; ۳۹; زردی من از تو، سرخی تو از من۳۹; ۳۹; را مادربزرگم زیر لب زمزمه می کردند.

موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام تاکنون هیچ واکنشی به اظهارات نعیمه اشراقی درباره منتسب کردن موضوعات جنجالی - از جمله چادر - به امام راحل و خانواده اش نشان نداده است.