به گزارش پارس به نقل از فارس از بیرجند، ولی الله غلامی بعدازظهر امروز در جلسه تحلیل مسائل سیاسی در جمع بسیجیان بیرجند با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: شرایط کنونی نسبت به دوران مبارزه دشوارتر و سخت تر شده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند خدایا من را با بسیجیان محشور کن، ادامه داد: این سخن مقام معظم رهبری حکایت از آن دارد که ایشان برای بسیجیان اهمیت زیادی قائل است.

امروز نگاه مقطعی انسان را نابود می کند

استاد علوم سیاسی دانشگاه های تهران افزود: بسیجیان باید افتخار کنند که کسی که افتخار جهان است، افتخارش این است که با بسیجیان محشور شود.

غلامی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرموده اند در زمان جنگ شهید شدن و اسیر شدن و همه سختی ها بود اما پیچیدگی نداشت، افزود: امروز سختی های دوران جنگ نیست اما شرایط بسیار پیچیده شده که در چنین شرایطی نگاه بلند مدت بسیار ضروری است و نگاه مقطعی انسان را نابود می کند.

وی اضافه کرد: در شرایط پیچیده امروز و نگاه بلندمدت باید نخست مسیر حرکت دشمن را بشناسیم که این نگاه بلند مدت شناخت درستی به انسان می دهد.

مرکزیت جمهوری اسلامی امروز ولایت فقیه است

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در مسیر حرکت دو محور نشانه های امید، موفقیت های نظام و شرایط نظام قابل توجه است.

غلامی با بیان اینکه نشانه های موفقیت نظام فراوان است، اذعان داشت: یکی از پیشرفت های نظام مقدس اسلامی تدبیر مقام معظم رهبری در شرایط کنونی است که سبب عظمت و مرکزیت فکری ملت ایران شده است.

وی گفت: ملت ایران یک مرکزیت پیدا کرده و آن کسی جز مقام معظم رهبری نیست و این شخصیت در دنیا تاثیرگذار است.

غلامی در ارتباط با بحث جنگ های اتفاق افتاده در فلسطین عنوان کرد: این جنگ ها نخست ۳۳ روزه بعد ۲۲ روزه، ۸ روزه و بعد تبدیل به ۳ روزه شدند که این نشان از تفکر انقلابی داشتن است.

وی یادآور شد: متراکم ترین مکان دنیا از نظر جمعیتی غزه است و در جنگ ۲۲ روزه غزه که قوی ترین موشک ها را روی مردم خالی کردند اما مردم غزه عقب نشینی نکردند و این فقط به خاطر اقتدای مردم غزه به حزب الله لبنان است.

غربی ها از رهبری جمهوری اسلامی هراس دارند

استاد دانشگاه اظهار کرد: بعد از تمام شدن جنگ هشت روزه رئیس جمهور با اسماعیل هنیه صحبت کرد و دلیل پیروزی را پرسید و او در جواب گفت خداوند بزرگ را شاکر هستیم که این پیروزی بزرگ در دهه اول محرم که دهه پیروزی خون بر شمشیر است به ما عطا کرده و من از انقلاب اسلامی درس گرفتم.

غلامی یکی از پیشرفت های انقلاب اسلامی را شکسته شدن مرز شیعه و سنی دانست و افزود: ایرانی ها به واسطه ولایت فقیه به دل ها مسلط شده و در دل ها اثر کرده اند.

وی با اشاره به اینکه کتاب « دروغ بزرگ» پرفروش ترین کتاب در فرانسه است، اضافه کرد: در کتاب دروغ بزرگ نوشته شده که غرب همیشه رهبرانی داشته اما مشکل غرب این است که رهبری مثل ایران که آینده را می بیند و مسیر رسیدن به هدف را تعیین می کند، ندارد و این کمبود کاملا مشهود است.