به گزارش پارس ، " محمد فاضل سیفی" سفیر افغانستان در ترکمنستان روز دوشنبه در مصاحبه با فارس در عشق‏ آباد، تصریح کرد که نشست سه جانبه قرار است در تاریخ ۲۰ مارس سال جاری میلادی با حضور حامد کرزی، امام علی رحمان و قربانقلی بردی‏ محمداف روسای جمهور افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان برگزار شود.

این دیپلمات عالی رتبه افغانی ادامه داد: چگونگی احداث خط آهن (سه جانبه) بین ترکمنستان– افغانستان– تاجیکستان از مهمترین محورهای نشست سه جانبه سران کشورهای منطقه در عشق‏ آباد می‏ باشد.

وی اضافه کرد: قرار است، در پایان این نشست یک روزه، یادداشت تفاهمی پیرامون احداث خط آهن میان کشورهای ترکمنستان، افغانستان و تاجیکستان نیز توسط سران کشورهای مذکور امضا شود.

به گفته سفیر افغانستان در عشق‏ آباد، افغانستان و ترکمنستان در اوائل سال ۲۰۱۱ میلادی موافقتنامه احداث خط آهن ۸۷ کیلومتری از ناحیه « آتامراد» و « امان نظر» ترکمنستان به « آکینه» و « آندخوی» افغانستان امضا کرده بوند که بنا به درخواست طرف تاجیک، مقرر شده‏ است که خط آهن مذکور از طریق خاک افغانستان به شبکه ریلی کشور تاجیکستان نیز تمدید و متصل شود.

لازم به ذکر است که جشن جهانی نوروز ۹۲ قرار روز ۲۱ مارس سال جاری میلادی در عشق‏ آباد پایتخت کشور ترکمنستان با حضور سران کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.