به گزارش پارس به نقل از  فارس به نقل از خبرگزاری سما، « بنیامین نتانیاهو» امروز فهرست اعضای کابینه جدید خود را برای گرفتن رأی اعتماد به کنست ارائه کرد.

وی طی سخنانی در جلسه امروز کنست که دو روز مانده به سفر « باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به سرزمین اشغالی، برگزار شد، گفت که دولت وی از جنبه سیاسی انعطاف خواهد داشت.

نتانیاهو تصریح کرد که دولت جدید اسرائیل دست خود را به سمت فلسطینیان دراز کرده و بار دیگر آمادگی خود برای دستیابی به سازش در مقابل صلح حقیقی را اعلام می کند و این موضع تغییرناپذیر است.

وی تاکید کرد: اسرائیل آماده سازش تاریخی با فلسطینیان برای پایان دادن دائمی به منازعه با فلسطینیان است و این ساده نخواهد بود و ممکن نیست که تنها خواسته ها را به اسرائیل ارائه کرد بلکه برای موفقیت این سازش باید خواسته ها متقابل باشد.

کابینه نتانیاهو پس از ۶ هفته تلاش با حضور پنج حزب « لیکود» ، « اسرائیل بیتنا» ، « یش عاتید» ، « هبیت هیهودی» و « هاتنوعا» تشکیل شده است. در این بین دو حزب « یش عاتید» و « هاتنوعا» میانه رو و سه حزب دیگر از احزاب راستگرای اسرائیل هستند. فهرست مشترک « لیکود-بیتنا» در انتخابات اخیر با کسب ۳۱ کرسی پیروز شد و « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی و رهبر این فهرست مأمور تشکیل کابینه شد.

کابینه جدید اسرائیل از ۲۲ وزیر و هشت معاون تشکیل شده است. در این کابینه « لیکود» با ۹ عضو بیشترین تعداد نفرات را در کابینه دارد. حزب تازه تأسیس « هاتنوعا» به رهبری « زیپی لیونی» هم فقط دو وزیر در کابینه دارد و کمترین تعداد وزارتخانه ها را در اختیار گرفته است.

وزرات جنگ، وزارت داخلی، وزارت امور خارجه و وزارت روابط بین الملل و امور راهبردی مهمترین وزارتخانه هایی هستند که در اختیار حزب لیکود قرار گرفته است. البته وزارت امور خارجه موقتا در اختیار این حزب است و در صورتی که « آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق و رهبر حزب « اسرائیل بیتنا» که با اتهام فریب افکار عمومی روبروست از این اتهام مبرا شود، مجددا به وزارت خارجه باز می گردد.