به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری دانشجو،  معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه گفت:‌ احتمالات زیادی در مورد آقای غضنفر رکن‌آبادی مطرح می‌شود ولی نمی‌توان همه آنها را با یقین گفت.

 

حسن قشقاوی در مصاحبه با صدا و سیما افزود:‌ چنانچه آقای رکن‌آبادی جزو جانباختگان و یا موارد دیگری باشد، باید وضع ایشان روشن شود ولی شخصا احتمالی مثل ربوده شدن را ضعیف می‌دانم.


وی تصریح کرد:‌ آنچه در مورد آقای رکن‌آبادی اهمیت دارد این است که وضع ایشان روشن شود، ما امیدواریم در مورد دی.ان.ای، امکان سفر خانواده ایشان به عربستان فراهم شود تا مسئله روشن شود.
 

معاون وزیر امور خارجه در مورد کمیته حقیقت‌یاب نیز گفت:‌ در این مورد سه قالب متصور است، به عبارتی، پیگیری یکجانبه،‌ دوجانبه و پیگیری جهانی حادثه منا.
 

وی افزود:‌ پیگیری جهانی منا موردی است که باید به شورای امنیت ارجاع شود مثل کمیته‌ای که شورای امنیت در مورد رفیق حریری تصویب کرد.
 

قشقاوی ادامه داد:‌ پیگیری دوجانبه یعنی ما و عربستان به طور مشترک به دنبال کمیته حقیقت‌یاب باشیم و این مسئله باید در نتیجه تعامل دیپلماتیک با عربستان صورت گیرد.
 

وی با بیان اینکه هیچ تصور دیگری خارج از این چارچوب‌ها وجود ندارد گفت:‌ این مسئله، نظر حقوق‌دانان داخلی و خارجی است و در حال بررسی ابعاد موضوع هستیم.
 

قشقاوی حضور خود را در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی فرصت خوبی دانست و افزود: به‌تفصیل گزارشی از ابعاد فاجعه منا در این جلسه مطرح شد.
 

وی گفت:‌ نتیجه این بررسی‌ها باید به گونه‌ای شود که فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد فراموش نشدن فاجعه منا تحقق یابد و نگرانی خانواده‌هایی که همچنان منتظرند برطرف شود.