به گزارش خبرنگار پارس به نقل از خبرگزاری مجلس،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه بودجه دفاعی آمریکا به جنگ سایبری علیه ایران و سه کشور دیگر گفت: توجه به این موضوع حاکی از آن است که آمریکا قصد حمله سایبری دارد اما بداند ایران جواب قاطع خواهد داد.

 

عوض حیدرپور شهرضائی با اشاره به اینکه در لایحه دفاعی آمریکا پنتاگون درخصوص راه‌اندازی جنگ سایبری علیه رقبای این کشور از جمله ایران ملزم شد، تاکید کرد: وقتی آنها برای این کار بودجه ای را در نظر می گیرند معنا و مفهومش این است که آمریکا قصد دارد بر علیه این  کشورهای رقیب جنگ سایبری به راه اندازند.

 
نماینده مردم شهرضا در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه جنگ در فضای سایبری جدی است، اظهار داشت: پرداختن به جنگ سایبری در بودجه دفاعی آمریکا علیه کشورهایی مانند ایران، روسیه، چین و کره شمالی این نگرانی را به وجود می آورد که آنها قصد آفند سایبری را دارند. اگر چنین اتفاقی برای فضای سایبری ایران بیافتد، جمهوری اسلامی ایران قاطعانه پاسخ آنها را می دهد.
 
وی با تاکید بر اینکه ایران توانایی آنکه پاسخ قوی و محکمی به آنها بدهیم را دارد، گفت: این گونه رفتارها که علیه کشورها برای فضای جنگ سایبری صورت می گیرد، امری است نا پسند که از طرف همه کشورها محکوم می شود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : ایران توانایی آن را دارد که به طور جدی در مقابل جنگ سایبری بایستد و پاسخ قاطع دهند.
 
به نوشته روزنامه واشنگتن پست، در میان انبوه مواد و تبصره‌های هزار و سیصد صفحه‌ای "قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا (NDAA)"، که روز سه‌شنبۀ هفته جاری به تصویب نمایندگان رسید، ماده‌ای وجود دارد که خواستار تلاش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای افزایش توان جنگ سایبری این نهاد و جلوگیری از بروز کارزار عظیم این کشور با رقبای آن در فضای مجازی شده است.
 
در بند ۱۶۴۶ لایحه مذکور، بطور مشخص از کشورهایی نظیر ایران، روسیه، چین و کره شمالی بعنوان رقبایی نام برده شده است که فرماندهی سایبری پنتاگون باید بیش از همه در مقابل آنها از آمادگی بالایی برخوردار باشد.