به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری دانشجو،  وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام رسمی لغو سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه به علت وقوع اقدامات تروریستی دیشب پاریس بر لزوم مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در سطح جهانی تاکید کرد.

 

محمدجواد ظریف در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران  با اشاره به حادثه تروریستی پاریس گفت: برای تمرکز روی این موضوع هم اکنون با وزیر امورخارجه ایتالیا صحبت و با او توافق کردیم که دیگر وقتش رسیده است که همه توجهات به موضوع تروریسم متمرکز شود.

 

آقای ظریف  افزود: سفر آقای روحانی به واتیکان، ایتالیا و فرانسه نیز در زمان بهتری در آینده نزدیک انجام خواهد شد تا از فرصتی که این فاجعه پدید آورده است برای هماهنگی بین المللی در مبارزه با تروریسم استفاده کنیم.

 

وی فاجعه تروریستی در پاریس را که سبب قربانی شدن شمار زیادی انسان بی گناه شد به مردم و دولت فرانسه تسلیت گفت.

 

وی افزود: اقدامات تروریستی به هر شکلی محکوم است و مردم ایران بعنوان قربانیان تروریسم همواره با همه اقدامات تروریستی مخالف بودند.

 

ظریف تاکید کرد: ما همواره اعتقاد داشته ایم که باید با تروریسم که اینک یکی از جلوه های شومش را در فرانسه مشاهده کردیم در سطح جهانی مبارزه شود و این خطر محدود به منطقه ما نیست به همین علت مبارزه با آن هم نباید محدود به منطقه ما باشد.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی، جمهوری اسلامی ایران را در خط مقدم مبارزه با تروریسم دانست و افزود: ما معتقدیم همه دنیا باید با مردم فرانسه و قربانیان این اقدام تروریستی همدردی داشته باشند و تلاش کنیم که از وقوع اقدامات مشابه جلوگیری شود.

 

وی گفت: پیشنهاد دو سال پیش آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل برای اتحاد بین المللی علیه افراط و خشونت نشان داد که جمهوری اسلامی ایران نیز خطر را در زمان مناسب دید و راه علاج و مقابله با آن را پیشنهاد کرد.

 

وی ادامه داد: من نیز عازم وین خواهم بود و در جلسه مربوط به سوریه که موضوع آن مقابله با داعش و خطرات افراطی گری است با سایر وزرای خارجه گفتگو خواهم کرد تا راهکاری برای برون رفت از این بلیه جهانی ارائه شود.

 

آقای ظریف گفت: امروز همه تمرکزمان برای مبارزه با داعش و تروریسم است تا  این مشکل جهانی حل شود.

 

ظریف حوادث وحشیانه تروریستی پاریس را محکوم کرد

 

وزیر امور خارجه ضمن محکوم کردن حوادث وحشیانه تروریستی پاریس و تسلیت به دولت و ملت فرانسه، با خانواده‌های قربانیان اعلام همدردی و بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

 

آقای ظریف افزود: حوادث پاریس بار دیگر نشان داد که تروریسم و افراط‌گرایی تهدیدی بین المللی، و مبارزه با آن نیازمند همکاری همه‌جانبه جهانی است؛ جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به صورت جدی فعال خواهد بود.