" امید دانا" یکی از سلطنت طلبان خارج از کشور در یادداشتی که در وبسایت خود منتشر کرده  خواستار پاسخگویی  " علیرضا نوری زاده" مدیر تلویزیون ایران فردا در رابطه با منابع مالی و عملکرد تلویزیون خود شده است.

به گزارش  رسانه ایران   امید دانا در یادداشتی با عنوان" ما مردم هستیم، آقای علیرضا نوریزاده پاسخ دهید" می نویسد: علیرضا نوری زاده در روز جمعه ۲۵ اسفندماه برابر با ۱۶ مارس  در برابر پرسش های کنشگران سیاسی مبنی بر شفاف سازی منابع مالی تلویزیونشان اظهار داشتند تنها به مردم ایران پاسخگو می باشند. حال آقای نوری زاده ما مردم ایران هستیم؛ پاسخ دهید.  

وی ابراز می دارد: در چند وقت اخیر، یک صدای دیگر به صداهای رنگارنگ تلویزیون های خارج از ایران افزوده شد، که بنا به کارشناسان مسائل ایران یکی از عوامل عدم موفقیت اپوزیسیون ایران همین تلویزیون های بی شمار می باشند، که مردم ایران را دچار تردید کرده اند.  

این حامی سلطنت طلب معتقد است: فرق تلویزیون تازه تاسیس با تلویزیون های سنتی پیشین حساسیتی است که نسبت به مدیر این تی وی از سوی کنشگران سیاسی و مردم وجود دارد.



وی ابراز می دارد: مدیر تلویزیون تازه تاسیس به نام" ایران فردا" شخصی نیست جز علیرضا نوری زاده؛ خبرنگاری که در کارنامه چهل ساله خودش لکه های سیاه زیادی دیده می شود، به مانند: نوشتن نامه فدایت شوم به آقای خمینی، گرفتن پول های آنچنانی از سوی عربستان که در بعضی موارد اثبات شده است، ارتباط با اشخاص مشکوک به مانند مدحی، تایید کردن رفتارهای عبدلمالک ریگی در امر کارهای تروریستی که حتی به سربازان بی گناه رحمی نکرد، و البته فیلم معروفی که این قدر زشت و زننده است از بازگو کردن و لینک دادن آن فیلم حذر می کنم، اما یکی از اهمیت هایی که آن فیلم داشت این بود که فارغ از اینکه آن فیلم چگونه بیرون آمد و چه کسانی پشت صحنه بودند این بود که روحیات و رفتارهای علیرضا نوری زاده را به نمایش گذاشت.  

امید دانا می آورد: از آن سال که فیلم عشق بازی آقای نوری زاده را در مابین برنامه تلویزیونی خود ایشان روی داد را دیدم، هر زمان که آقای نوری زاده در تلویزیون گفتگو می کنند با خود می گویم، نکند پس از این برنامه و تفسیر سیاسی آقای خبرنگار که با بینندگان در میان می گذارند، فیلشان یاد هندوستان کند و یک فیلم دیگر با آن ادبیات سخیف بیرون بیاید.  

وی در ادامه اظهار می دارد: جناب نوری زاده در برنامه" پنجره ای رو به خانه پدری" (شما بخوانید رو به عربستان) گفتند در تلویزیونی که تحت مدیریت ایشان هست همه چیز شفاف و بدون پرده بازگو می شود و ریز ریز مسائل مالی تلویزیون را برای مردم روشن می کنند و تمام امور تلویزیون را در معرض عموم قرار می دهند.  

اما بر خلاف سخن آقای خبرنگار، تا کنون هیچ گونه شفافیتی در ارتباط با مسائل مالی تلویزیون تحت مدیریت ایشان و دلایل عدم استفاده از پرچم شیر و خورشید نشان در استودیو پخش مشاهده نکردیم.  

امید دانا می نویسد: هنوز دو هفته از راه اندازی تلویزیون ایران فردا نمی گذرد، که جناب نوری  زاده زیر تمام حرف هایشان مبنی بر شفافیت مالی زده اند، و می گویند:   منابع مالی تلویزیون من راضی نیستند معرفی شوند!  

وی در خصوص انتقاد دیگر وارد بر این تلویزیون می گوید: در ارتباط با عدم استفاده از پرچم شیر و خورشید اظهار می کنند، استودیو به گونه ای طراحی شده است که نمی شود از پرچم ایران استفاده کرد، و پس از آن این گونه اظهار فضل می نمایند، که پرچم در دل من است.

در ادامه این یادداشت آمده است: به تازگی مدیر تلویزیون کانال یک، جناب شهرام همایون پرسش های منطقی در ارتباط با آقای خبرنگار مطرح کردند.   گرچه بماند خود آقای شهرام همایون تا دیروز بهترین ساعات تلویزیونش را به برنامه این خبرنگار داده بود.  

جناب همایون از آقای نوری زاده پرسیدند: به چه دلیل شما منابع مالی خودتان را نمی گویید و چرا با صراحت از دلایل عدم استفاده از پرچم شیر و خورشید سخن به میان نمی آورید؟

وی می نویسد که پس از پرسش های منطقی آقای همایون، علیرضا نوری زاده در برنامه شنبه شب خودش واکنش نشان داد و خطاب به آقای همایون گفتند:   من به شما نبایستی پاسخ بدهم و هر زمان مردم از من خواستند که پول تلویزیون را از کجا آوردم پاسخگو می باشم.

امید دانا در پایان یادداشت خود  سوال هایی را نیز مطرح می کند. وی می پرسد:   آیا آقای نوری زاده این همه سر و صدا را در فضای مجازی نمی بینند؟  

آیا شما خبر ندارید که این مردم هستند که می خواهند بدانند، شما پول تلویزیون را از کجا می آورید؟  

آیا این پرسش مردم در این چند وقت نبوده که چرا از پرچم ایران استفاده نمی کنید؟  

به راستی جناب نوری زاده مردم را چه فرض کردید که می گوید دکور استودیو به گونه ای طراحی شده است که نمی شود از پرچم شیر و خورشید استفاده کنیم! ! !  

امید دانا در خاتمه می نویسد:   به صراحت من به عنوان یک کنشگر سیاسی و فرهنگی و یک وبلاگ نویس و برنامه ساز تلویزیونی که تا کنون برعکس آقای نوری زاده هزینه های سنگینی پرداخت نمودم از آقای خبرنگار می خواهم، شفاف و روشن به ما مردم پاسخ دهند که منابع مالی تلویزیون ایشان را چه جریان و یا کشوری تامین می کند و به چه علت از پرچم شیر و خورشید استفاده نمی کنند.