به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز بعد از ظهر در کنفرانس خبری مشترک با همتای بلژیکی خود با اشاره به گفتگوهای دوجانبه با وزیر امور خارجه این کشور، گفت: در ملاقاتی که با آقای «دیدیه ریندرز» داشتیم، در حوزه های مختلف فنی، تکنولوژیکی و اقتصادی گفتگو و تبادل نظر کردیم.

وی افزود: افزایش همکاری برای گسترش مناسبات دو کشور در زمینه های اقتصادی و توسعه ای از جمله مباحثی بود که در جریان ملاقات با وزیر خارجه کشور بلژیک مطرح کردیم.

ظریف با اشاره به اینکه یقین داریم می توان از مناسبات دو کشور بهترین استفاده را انجام داد، خاطرنشان کرد: در این دیدار در زمینه سیاسی گفتگو کردیم و در نهایت یادداشت تفاهمی برای گسترش تبادلات سیاسی بین دو کشور و نمایندگی هایمان در سازمان های بین المللی امضاء کردیم تا در حوزه های مختلف دوجانبه بین المللی، منطقه ای، خطرات افراط و تروریسم، محیط زیست و حقوق بشر مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: گفتگو پیرامون این موضوعات بین جمهوری اسلامی ایران و بلژیک با دیدگاه های مشترک در موضوعات مختلف یا دیدگاه متفاوت، می تواند به طور گسترده تر، نهادینه تر و منسجم تر ادامه داشته باشد.