به گزارش پارس به نقل از ایرنا، نتایج تحقیقات انتشار یافته در بررسی های کارشناسان بیانگر آنی بودن حادثه یعنی متلاشی شدن هواپیما در آسمان بوده است به گونه ای که هیچ اطلاعاتی در باره علت داخلی یا خارجی واقعه در جعبه سیاه ضبط نشده است.

بررسی ها همچنین نشان می دهد که خلبانان هیچ هشداری درباره بروز شرایط غیرعادی هواپیما نداده اند که نشان می دهد حتی زمان کافی نداشتند در برابر شرایط ناگهانی واکنش نشان دهند.

مکالمات خلبانان هواپیمای حامل گردشگران روسی در 20 دقیقه نخست پرواز از شرم الشیخ مصر به سن پترزبورگ و به ویژه از زمان قطع تماس با شبکه ارتباط هوایی تا سقوط که چهار دقیقه بوده عادی است و فقط لحظه بروز حادثه صداهای غیرعادی ثبت شده است که تاکنون نتوانسته کمکی به کارشناسان بکند.

«الکساندر نرادکو» رییس سازمان هواپیمایی روسیه نیز اعلام کرده است که رمز گشایی های اطلاعات از جعبه سیاه ادامه خواهد یافت.

اما روزنامه کامرسانت روسیه به نقل از منابع خود نوشته است: کارشناسان معتقدند که اطلاعات موجود در جعبه سیاه نمی تواند به تحقیقات برای روشن شدن عامل سقوط کمک کند.

کارشناسان مصری و روسی پس از بازرسی محل سقوط هواپیمای شرکت هوایی کوگالیم اویا (متروجت) با رد تروریستی بودن این واقعه، احتمال داده اند متلاشی شدن آن در آسمان بر اثر ایجاد اختلال آنی در سیستم بسته هوا، نفوذ بیرونی و تغییر ناگهانی دمای هوای داخل کابین باشد.

کارشناسان به این امر توجه می کنند که چرا قطعات لاشه هواپیما در گستره ای به طول هشت و عرض چهار کیلومتر پراکنده شده و حتی برخی اشیا دورتر از این مسافت فرود آمده است.

یک ایرباس روسی روز شنبه در منطقه صحرای سینای مصر سقوط کرد و همه 224 سرنشین این هواپیما کشته شدند. شاخه مصری گروه تروریستی داعش مدعی شده که این گروه مسؤول ساقط کردن این هواپیما بوده است اما مقامات مصری و روسی در همان مقطع این ادعا را رد کردند.

در همین حال، رییس سازمان هواپیمایی روسیه روز یکشنبه تأیید کرد که این هواپیما در ارتفاع بالا متلاشی شده است.

در همین حال پیام و فیلم های منتسب به گروه تروریستی داعش مدعی شده است که هواپیمای روسی را هدف عملیات خود قرار داده است.