به گزارش پارس به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جمع مردم طبس در محل آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع)، اظهار کرد: دولت و شخص رئیس‌جمهور اعتقاد دارند که راه اصلی حل مشکلات اقتصادی مردم، اقتصاد مقاومتی است و آن را موجب قدرت ملی می‌دانند و قصد دارند که آن را به‌عنوان الگو و تجربه‌ای موفق به دنیا معرفی کنند.

وی با تأکید بر توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور و عدم اتکای اقتصاد کشور به نفت، افزود: دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی طرح مناسبی را تهیه کرده و تحویل مقام معظم رهبری داده تا از رهنمودهای ایشان نیز استفاده کند که این طرح در بودجه سال 1395 و برنامه ششم توسعه کشور اعمال خواهد شد.

وزیر کشور به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: انتخابات این دوره باید به عرصه رقابت‌های باشکوه قانونی و سالم سیاسی تبدیل شود و در راستای نمایش بیش از پیش اقتدار ملی و اتحاد مردم قرار گیرد.

وی گفت: ما امت برگزیده‌ایم که علی و حسین داریم و خط انبیا، ائمه و ولایت را ادامه می‌دهیم و قصد داریم این انقلاب را به لطف خدا به‌ظهور منجی عالم بشریت که منادی عدل و صلح در جهان است پیوند بدهیم و این راه را نیمه نخواهیم گذاشت.

وی به واقعه شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و افزود: مردم بسیاری در سراسر جهان تمایل به مشاهده محل شکست آمریکا در طبس که بازسازی واقعه لشگر ابابیل بود دارند که لازم است این مکان که افتخاری برای این منطقه است به موزه عبرت تبدیل شود.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: جواب قدرت همان قدرت است و با قدرتمندان مغرور جز با قدرت نمی‌توان برخورد کرد، ما برای احقاق حقوقمان از همه روش‌های قانونی استفاده می‌کنیم و مذاکره را هم روشی قانونی می‌دانیم که این روش، استمرار همان خط 13 آبان و خط ولایت است.

وی با اشاره به درگیری‌های 5 ساله در کشور سوریه، یادآور شد: تشکیل گروه‌هایی مانند داعش، جیش‌النصر، طالبان و القاعده که با دولت‌های مستقر وارد جنگ می‌شوند به‌صورت کاملاً سازمان یافته است که با هدف مقابله با اسلام اصیل و با جهت‌گیری به‌سوی ایران توسط آمریکا و هم‌دستانش در منطقه دنبال می‌شود.

وزیر کشور تصریح کرد: خط قرمز ما 50 کیلومتری مرزهای ایران و عتبات عالیات است که در صورت تعرض دشمنان به این خطوط قرمز رسماً وارد عمل خواهیم شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود نام طبس را عجین با صبر، تلاش، تدین، انقلابی‌گری، مجاهدت و عطر شهادت دانست و خاطرنشان کرد: از قبل در جریان مشکلات و مسائل شهرستان طبس بوده‌ام و این موارد در این سفر نیز طی نامه‌هایی به من ارائه شد که برای حل آن پیگیری می‌کنم.