به گزارش پارس ؛ خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد : طرف های مشارکت کننده در مذاکرات وین درباره آغاز آتش بس در سوریه همزمان با آغاز حل سیاسی بحران این کشور ، توافق کردند.

لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه گفت : ما توافق کردیم که سازمان ملل متحد در برگزاری انتخابات سوریه فعالانه مشارکت کند.

لاوروف افزود : اجرای جدی مواد توافقات وین به زودی آغاز خواهد شد و همگان آمادگی خود را برای پایبندی به راه حل های میانه اعلام کردند.

لاوروف با تکذیب خبر حصول توافق درباره سرنوشت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، اظهار داشت: سرنوشت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به دست مردم این کشور است.

وزیر امور خارجه روسیه بر لزوم توقف خونریزی ها در سوریه و منع تروریست ها از دست یابی به اهداف خود تأکید کرد و گفت : همه طرف های تأثیرگذار در سوریه برای اولین بار پشت میز مذاکره نشستند.

لاوروف اعلام کرد : کمک های بشردوستانه باید هر چه زودتر به دست آوارگان و پناهندگان سوری برسد.

دی میستورا نیز در این کنفرانس خبری مشترک گفت : پیام ما به ملت سوریه این است که همه ما برای پایان دادن به مشکلات این ملت جدی هستیم.

دی میستورا افزود :طرف های مشارکت کننده در مذاکرات وین اختلاف جدی با همدیگر نداشتند و می توان نام گروه تماس را برای نامیدن این طرف ها به کار برد.