به گزارش پارس به نقل از ایرنا، «حمید بابایی» کارشناس مطبوعاتی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادعای مقاله منتشره در روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر اینکه بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مفاد برجام و جزئیات مربوط به توافق میان ایران و کشورهای گروه 1+5 در بی خبری بسر می برند را بی اساس خواند.

وی در مقاله ای در پاسخ به این ادعای بی اساس که در شماره روز پنجشنبه این نشریه منتشر شد، نوشته است: بر خلاف ادعای نویسندگان مقاله، نه تنها نمایندگان مجلس ایران متن 150 صفحه ای برجام را مطالعه کرده اند در مجموع اعضای تیم مذاکره کننده کشورمان نیز هر زمان که لازم بود توضیحات کامل درخصوص جزئیات این متن را در اختیار نمایندگان مجلس ایران قرار داده اند.

بابائی در ادامه نوشته است: علاوه بر این در طول بررسی برجام نه تنها گزارشات، مقالات و تحلیل های متعددی در رسانه های گروهی ایران منتشر شد، در محافل علمی، دانشگاهی، رسانه های اجتماعی و فضای مجازی کشور نیز بحث های پر شوری دراین باره در جریان بوده است.

کارشناس مطبوعاتی نمایندگی ایران دراین جوابیه اضافه کرده است که درهمین حال عموم مردم ایران به این موضوع و تحولات مربوط به آن علاقمند بوده و آن را پی گیری کرده اند.

در ادامه این جوابیه آمده است: در جمهوری اسلامی ایران مذاکرات هسته ای یک مساله ملی بوده و برخورد با آن نیز فارغ از رویکردهای حزبی دنبال شده است.

بابایی در بخشی از این مقاله نوشته است که پرونده هسته ای ایران گروگان زیاده خواهی های طرف سومی نبوده است و به همین دلیل هفته گذشته برجام با 161 رای موافق در برابر 59 رای مخالف در مجلس ایران به تصویب رسید و وارد مرحله اجرا شد.