به گزارش پارس، ایرنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم نوشت: بودجه کمک های امنیتی آمریکا به رژیم صهیونیستی تا پایان سال میلادی 2019 به چهار میلیارد دلار در سال خواهد رسید.

گزارش ها حاکی از آن است که گفت وگو درباره افزایش کمک های سالانه آمریکا به رژیم صهیونیستی بین مقام های ارشد دو کشور پس از انعقاد توافق هسته ای میان ایران و قدرت های بزرگ جهان در تیرماه گذشته، آغاز شده و همچنان در سطح سران امنیتی و اطلاعاتی دو طرف ادامه دارد.

افزایش کمک های امنیتی آمریکا این امکان را به رژیم صهیونیستی می دهد تا سیستم های تسلیحاتی و تجهیزات امنیتی از جمله هواپیماهای اف 35 و نیز بالگردهای V22 از آمریکا خریداری کند.

این گزارش ها در حالی منتشر می شود که موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته آینده عازم آمریکا خواهد شد و انتظار می رود که با اشتون کارتر همتای آمریکایی خود دیدار کند.

همچنین پیش بینی می شود که یعلون و کارتر درباره کمک های آمریکا به رژیم صهیونیستی و وضعیت ژئو سیاسی منطقه به ویژه مساله سوریه بحث و تبادل نظر کنند.

لازم به یادآوری است که حجم کمک های مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی از سال 1962میلادی تاکنون به حدود 100 میلیارد دلار رسیده است.

این کمک ها در سال میلادی گذشته بالغ بر سه میلیارد دلار برآورد شده بود.