به گزارش پارس به نقل از فارس، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره ادعای نقض آزادی مذاهب در کشورهای مختلف و از جمله جمهوری اسلامی ایران را فاقد اعتبار و با هدف اعمال فشار به سایر کشورها توصیف کرد .

مرضیه افخم اظهار داشت:‌ گزارش کلیشه‌ای وزارت خارجه آمریکا تکرار اتهامات و ادعاهایی است که جمهوری اسلامی ایران در مناسبت های مختلف نادرستی کامل آنها را اعلام کرده است .

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: وزارت امور خارجه آمریکا در حالی این گزارش را منتشر کرده که اخیراً مجامع بین المللی از رشد اسلام ستیزی در این کشور ابراز نگرانی کرده اند ؛ توهین به مسلمانان در سخنان سیاستمداران آمریکایی افزایش یافته و عدم تسامح مذهبی آمیخته با تبعیض نژادی به ویژه علیه مسلمانان سیاه پوست در این کشور به یک رویه معمول در نهادهای دولتی آمریکا به ویژه پلیس این کشور تبدیل شده و دولت آمریکا هیج اقدام موثر در جهت جلوگیری از این روند بعمل نیاورده است.

مرضیه افخم گزارش وزارت خارجه آمریکا در خصوص حقوق اقلیت ها را در راستای سیاست های مداخله جویانه امریکا و تلاش برای ایجاد تفرقه مذهبی و دینی در ایران دانست و خاطر نشان کرد : اینگونه گزارش ها با هدف دستیابی به اهداف و اغراض سیاسی تهیه و تنظیم شده و فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت :‌ اقلیت های دینی از جمله مسیحی، یهودی و زردتشتی در قانون اساسی ایران به رسمیت شناخته شده اند و در انجام مراسم دینی خود آزادند و در احوال شخصیه و تعالیم دینی خود بر طبق آیینشان عمل می کنند و سایر اقلیت ها نیز که در قانون شناسایی نشده اند از کلیه حقوق شهروندی مانند سایرین برخوردار می باشند.