به گزارش پارس، مهر به نقل از النشره نوشت: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در دیدار با «نور سلطان نظربایف» همتای قزاقستانی خود، موضع واشنگتن در قبال سوریه را غیر سازنده توصیف کرد.

وی تصریح کرد: مخالفت آمریکا با پیشنهاد روسیه درخصوص مذاکرات مستقیم درباره بحران سوریه، نشانگر موضع غیر سازنده آمریکا در حل سیاسی بحران سوریه است و آمریکا هیچ دستورکار مشخصی که بتوان برای حل بحران سوریه به آن اعتماد و تکیه کرد، ندارد.

وی انتقادات آمریکا از روسیه در باره عملیات این کشور علیه تروریسم در سوریه را دور از ذهن خواند.

پوتین شب گذشته باهدف انجام مذاکراتی درخصوص گسترش همکاری های دوجانبه وارد قزاقستان شد.

وی افزود: با این وجود روسیه امید خود را برای ازسرگیری مذاکرات با کشورهای مختلف از جمله آمریکا در خصوص حل بحران سوریه از دست نداده است.

به گزارش مهر، روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر  سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند

بر این اساس،مقامات روسیه با استناد به قطعنامه تعریف تجاوز مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.