به گزارش پارس به نقل از مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، محمد باقری‌بنابی در نطق میان‌دستور خود گفت: دولت مجری انتخابات است و هر گونه اظهارنظر موجب بر هم خوردن انتخابات است. شورای نگهبان باید نگاه یکسان به هر دو جناح داشته باشد و از ورود افراطیون به مجلس جلوگیری کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، خرید و فروش رأی را یکی از مشکلات بزرگ انتخابات در برخی استانها و شهرستانها اعلام کرد.

نماینده مردم بناب گفت: مردم کلانشهرها در انتخابات مشارکت کمی دارند و نمایندگانشان پشتوانه مردمی و سیاسی ندارند، به همین دلیل به دنبال حاشیه‌سازی هستند. باید مشارکت ساکنان کلانشهرها در انتخابات افزایش یابد و در این راستا باید افراد حُر و آزاده تایید صلاحیت شوند تا مردم برای شرکت در انتخابات تشویق شوند.

وی گفت: دولت عربستان در فاجعه منا مقصر اصلی است و ایران ملزم به پیگیری و احقاق حقوق ملت است و تا زمانی که حقوق ملت احقاق نشود، نباید این حادثه را فراموش کرد.

نماینده مردم بناب تصریح کرد: این فاجعه برای جهان اسلام هزینه‌های زیادی ایجاد کرد به صورتی که دولت‌های لائیک بهانه‌ای برای به سخره گرفتن اسلام پیدا کردند که خداوند باید از این رژیم انتقام بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: آل‌سعود، آل‌یهود و بازوی رژیم صهیونیستی در منطقه است.

وی ملک‌سلمان را پادشاه داعش خواند و گفت: داعش از آل‌سعود ارتزاق می‌کند.

باقری‌بنابی در بخش دیگری از اظهارات خود ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر آثار مثبت اجرای برجام در جامعه مشخص شود و تاکید کرد باید راهکارهای جلوگیری از نفوذ در کشور جدی گرفته شود.

وی با انتقاد از افرادی که موافقان برجام و تیم مذاکره‌کننده را خائن می‌دانند، گفت: یکی از عوامل کم‌رونقی نماز جمعه‌ها در شهرهای بزرگ همین نظرات افراطی است که از تریبون نماز جمعه بیان می‌شود.

باقری‌بنابی اظهار داشت: مخالفان برجام به دنبال دعواهای سیاسی و حزبی هستند، زیرا دولت‌های متبوع آنها نتوانسته‌اند موضوع هسته‌ای را به نتیجه برسانند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه حتی در صورت اجرای برجام نیز مشکلات اقتصادی کشور حل نخواهد شد، خواستار اصلاح ساختار اقتصادی کشور شد.

عضو کمیسیون اقتصادی خطاب به نوبخت گفت: با ۲۰۰ میلیارد تومان وضعیت صنعت به خصوص خودروسازان بهتر نخواهد شد، زیرا مدیران خودروسازی مدیران نفتی هستند؛ برای اصلاح صنعت خودروسازی باید این صنعت را خصوصی‌سازی کنید.

وی همچنین هر گونه پرداخت یارانه به صنعت خودروسازی را اشتباهی بزرگ خواند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع فعالان صدا و سیما، گفت: صدا و سیما باید جنگ نرم را جدی بگیرد، متاسفانه شاهد پخش سریال‌هایی هستیم که فضای دوقطبی را در جامعه دامن می‌زنند.