به گزارش پارس به نقل از فارس، کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند، کنترل چندین روستای راهبردی در استان «مأرب» در شرق این کشور را به دست آورند.

بنابر اعلام منابع یمنی سیطره نیروهای یمنی بر این روستاهای راهبردی ظهر روز دوشنبه و به دنبال حمله غافلگیرانه این نیروها علیه نظامیان متجاوز عربستانی و گروه‌های شبه نظامی وابسته به «منصور هادی»، رئیس جمهوری فراری یمن حاصل شد و در حال حاضر درگیری‌های شدیدی بین نیروهای دو طرف در شرق استان مأرب در جریان است.

«ابراهیم عبدالسلام البخیتی» یکی از فرماندهان میدانی ارتش یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا تصریح کرد: کمیته‌های مردمی یمن و تعدادی از گروه‌های یمنی وابسته به قبایل این کشور حمله غافلگیر کننده‌ای را علیه نظامیان متجاوز انجام داده و ده‌ها نفر از آنها را از پای درآورده و زخمی کردند.

این منبع آگاه یمنی تاکید کرد که کمیته‌های مردمی یمن وارد چندین روستای استان مأرب از محورهای مختلف شدند و ضمن بیرون راندن شبه نظامیان وابسته به هادی تمام خانه‌های این روستاها را از این شبه نظامیان پاکسازی کردند.

* حملات هوایی جنگنده‌های عربستانی با بمب‌های خوشه‌ای

در این راستا جنگنده‌های عربستان سعودی به حملات هوایی خود علیه مناطق مسکونی یمن ادامه داده و منطقه «حیدان» در استان صعده و بازار مردمی آن را با بمب‌های خوشه‌ای تحریم شده بین المللی بمباران کردند.

یک منبع امنیتی یمنی در این خصوص توضیح داد: جنگنده‌های عربستانی بیش از ۳۰ حمله هوایی را علیه نقاط مختلف منطقه حیدان انجام دادند که بیش از ۲۰ حمله علیه بازار مردمی شهر حیدان صورت گرفت که منجر به انهدام و تخریب ده‌ها مغازه و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از اهالی منطقه شد.

این منبع تصریح کرد: جنگنده‌های عربستانی در حملات خود از بمب‌های تحریم شده خوشه‌ای استفاده کردند که موجب ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی منطقه از جمله زنان و کودکان شد.

منبع مذکور خواستار اقدام جامعه بین المللی جهت توقف این حملات شد.

* حملات جنگنده‌های عربستانی علیه استان‌های صنعا و جوف

در ادامه حملات هوایی عربستان سعودی علیه یمن، جنگنده‌های این کشور روز دوشنبه مناطق مسکونی استان صنعا را گلوله بمباران کردند.

در این‌باره یک منبع امنیتی یمنی تصریح کرد که جنگنده‌های عربستان سعودی برای سومین بار متوالی منطقه «نقم» را ظرف ۲۴ ساعت گذشته با موشک‌ها و بمب‌های شدید انفجاری بمباران کردند، این درحالی است که این منطقه پیش از آن نیز ۲ بار بمباران شده بود.

این منبع آگاه یمنی تاکید کرد که حملات دیوانه‌وار متجاوزان در دویستمین روز به یمن موجب تخریب تعداد زیادی از خانه‌های مسکونی این منطقه شد.