به گزارش پارس به نقل از مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در تذکر شفاهی گفت: صبح امروز من در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بودم و با آقای شمخانی صحبت کردم، دوست عزیزی که با من و آقای جلالی درباره طرح صحبت کرده بودند دست خط هایشان را نشان داده و گفتند که آنچه منعکس شده خلاف واقع است.

وی افزود: شما من را در سخنان خود متهم کرده اید ایرادی ندارد اگر می خواهید یک تنه از طرح مجلس دفاع کنید این کار را بکنید اما چرا بنده را متهم می کنید.

رئیس کمیسیون برجام تصریح کرد: درباره سخنان رهبری هم باید بگویم این نقل خود شما و آقای بروجردی بود که گفتید من دو بار متن را به رهبری دادم تا نظر بدهند اما ایشان نظری ندادند.

زاکانی ادامه داد: عنوان می کنید که اکثر توافقات متعلق به فراکسیون اصولگرایان است در حالی که اکثر توافقات فراکسیون اصولگرایان عملی نشده است، آقایان بذرپاش و زارعی هم در جلسات بودند و می توانند در این باره تذکر داده و صحبت کنند.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: من با بقیه دوستان در دبیرخانه کاری ندارم بنده با خود آقای شمخانی صحبت کردم، همان دوست عزیز شما دیشب دست خطش را نشان داد.

وی افزود: من درباره نقل از مقام معظم رهبری گفتم که ایشان فرموده اند بنایی بر دخالت در این مسئله ندارند من گفتم چه کنیم ایشان فرمودند بماند تا من بیشتر مطالعه کنم اما گفتند نظر نمی دهم، ما گفتیم پس به عنوان مطلع در جریان باشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح من نیست که از آن دفاع کنم بحث نظام است آنچه مصالح نظام است را باید کمک کنیم اما شما طوری حرف می زنید که انگار من از این طرح نفعی می برم.