به گزارش پارس به نقل از ایرنا، وی در گفت وگو با خبرنگاران در آستانه گشایش نشست وزیران دفاع عضو ناتو در بروکسل، گفت: بیش از 25 نیروی نظامی انگلیسی نیز به منظور آموزش نیروهای نظامی اوکراین به این کشور گسیل خواهند شد.

وزیر دفاع انگلیس مدعی شد که اعزام این نیروها به کشورها حوزه دریای بالتیک، اقدامی بازدارنده در مقابل تجاوزهای روسیه فراتر از اوکراین و نیز اطمینان خاطر به متحدان شرق اروپای ناتو به شمار می آید.

مایکل فالون همچنین با بیان اینکه مسکو به دنبال تقویت جایگاه بشار اسد است، از روسیه خواست که راهبردش را در قبال سوریه تغییر دهد.

به گزارش منابع انگلیسی انتظار می رود که علاوه بر بحران اوکراین ، سوریه و حملات هوایی روسیه در این کشور ازجمله محورهای مهم نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل باشد.

کشورهای عضو ناتو پیشتر ضمن ابراز نگرانی از حمایت های روسیه از جدایی طلبان شرق اوکراین، مسکو را به حملات هوایی علیه معارضان سوری که از سوی غربی ها حمایت می شوند، متهم کرده اند.

روزنامه فایننشال تایمز نیز روز پنجشنبه در گزارشی نوشته بود که انگلیس قرار است به یک مأموریت درازمدت در کشورهای حوزه بالتیک با هدف جلوگیری از تهاجم روسیه و تقویت مرزهای شرقی ناتو بپیوندد.

به نوشته این روزنامه، مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس روز پنجشنبه قرار است در جریان نشست سه ماهانه ناتو در بروکسل، این موضوع را به اطلاع همتایانش برساند.

پیش ازاین شماری از جنگنده های تایفون نیرو هوایی انگلیس در کشورهای حوزه بالتیک مستقرشده اند و در عملیات رهگیری هواپیماهای نظامی روسی شرکت داشته اند.

علاوه بر این هم اکنون حدود 75 مربی نظامی انگلیسی در غرب اوکراین برنامه آموزشی را در دست اجرا دارند که تاکنون یک هزار و600 نظامی اوکراینی در آن شرکت داشته اند و مایکل فالون در ماه آگوست گذشته طرح هایی را برای تقویت این برنامه اعلام کرد.

نیروهای انگلیسی در ماه 'می ' گذشته نیز در بزرگترین تمرین های نظامی استونی با حضور 13 هزار نیرو از جمله هفت هزار نیروی استونی، برای دفع تهاجم شبیه سازی شده یک متجاوز خارجی بزرگ طراحی شده بود، شرکت داشتند.

به نوشته فایننشال تایمز، مدت زمان استقرار نیروهای ناتو در کشورهای حوزه بالتیک نامحدود اما بر یک مبنای چرخشی خواهد بود که مانع از اتهام زنی به آمریکا، انگلیس و آلمان مبنی بر نقض توافقنامه هایشان با مسکو در مورد استقرار دائم نیرو در کشورهای سابق بلوک شرق پس از خاتمه جنگ سرد می شود.

به نوشته فایننشال تایمز، استقرار نیروهای انگلیسی در بالتیک درعین حال بخشی از یک طرح آمریکایی- آلمانی توافق شده در ماه ژوئن موسوم به برنامه «تقویت و آموزش قابلیت ها در دو سوی اقیانوس اطلس» است که هدف از این برنامه افزایش تمرین های آموزشی و فرماندهی و کنترل بین آلمان، آمریکا و متحدان اروپایی است که توانایی نظامی کمتری دارند.

انگلیس در قبل نیز به عنوان بخشی از طرح ناتو برای برگزاری رزمایش های بیشتر و بزرگتر به استقرار تعداد قابل ملاحظه ای از نیروهایش در اروپا متعهد شده است.

انگلیس از سال 2017 میلادی، همچنین فرماندهی نیروی جدید واکنش سریع پیشتاز ناتو را عهده دار خواهد شد که در اجلاس سران در ولز در سال 2014 میلادی ایجاد شد.

این نیروی جدید که حداقل یک هزار نظامی انگلیسی در آن حضور خواهند داشت، به طور24 ساعته برای مقابله با بحران هایی که تهدیدی برای هر یک از اعضای ناتو باشد، آماده به خدمت هستند.

به گفته تحلیل گران این اقدامات به طورقطع برای روسیه نگران کننده است. مسکو از دیرباز ناتو را به نقض قلمرو نفوذش و تلاش برای نظامی کردن سرزمین هایی که در امتداد مرزهای آن قرار دارند، متهم کرده است.