به گزارش پارس ، ساعاتی پیش روسیه اعلام کرد که با استفاده از موشک های کروز خود که از شناورهای مستقر در دریای خزر شلیک کرده است مواضع گروه داعش را هدف قرار داده است. منابع روسی همچنین اعلام کرده اند که مسافت طی شده توسط این موشک ها در حدود 1500 کیلومتر بوده است.

نگاهی به ناوگان دریای خزر روسیه نشان می دهد که شناورهای حاضر در این بخش از نیروی دریایی روسیه عمدتا سبک وزن بوده و تسلیحات کمی حمل می کنند. یکی از موشک هایی که شناورهای روسی در خزر حمل می کنند از سری "کلاب" است. موشک های کروز کلاب در مدل های مختلف توان حمله به اهداف زمینی و دریایی تا برد 300 کیلومتر را دارند.

اما موشک کلاب چند نمونه مخصوص ارتش روسیه دارد که یکی از آن ها 3M-14T است که 2500 کیلومتر برد دارد. منابع آمریکایی همچنین به یک ورژن از این موشک با برد حدود 1500 کیلومتر اشاره دارند که در سازمان ناتو با کد SS-N-30A شناخته می شود. وزیر دفاع آمریکا پیش از این با هشدار درباره توسعه این موشک آن را ناقض پیمان INF درباره موشک های میان برد بین آمریکا و شوروی سابق و همچنین روسیه فعلی است. به احتمال فراوان روسیه سیستم پیشرانه موشک های کلاب را ارتقاء داده و برد انها از این طریق بالا برده است.شناوری های سری Buyan در منطقه دریایی خزر در حال حاضر توان حمل و پرتاب شلیک موشک های کروز کلاب را دارند. به احتمال زیاد موشک های کلاب برد بلند از شناورهای روسی این کلاس شلیک شده و 11 هدف مورد نظر در سوریه را منهدم کرده اند. تا به امروز تصویری از مدل های برد بلند موشک کلاب در فضای مجازی منتشر نشده است.