رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته با حضور در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) در نوشهر تصریح فرمودند: اندک بی‌احترامی به حجاج ایرانی و همچنین عمل نکردن دولت عربستان به وظایف خود در قبال بد‌ن‌های مطهر، موجب عکس‌العمل سخت و خشن ایران خواهد شد.

تا قبل از این سخنرانی، مزدوران آل سعود با به راه انداختن موج های خبری و استفاده از هش تگ های ضدایرانی، ضدشیعی و نژادپرستانه در شبکه های اجتماعی و ارسال انبوهی از فیلم و عکس و کاریکاتور تلاش می کردند ضمن متهم کردن ایران به فعالیت های تفرقه افکنانه در حج مسئول اصلی این فاجعه را زائران ایرانی معرفی کنند و حتی از عذرخواهی ساده و کمک به شناسایی زائران مصدوم و مقتول ایرانی خودداری می کردند.

برخی از ادعاهای دروغ مطرح شده در رسانه های سعودی و در حساب های کاربری آنها در شبکه های اجتماعی مشهور تا قبل از سخنرانی رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

۱-نمایش چهره ای انسان دوستانه از ماموران خشن، بی انضباط و بی رحم سعودی که به گفته حجاج ایرانی حتی از دادن یک بطری آب به حجاج زیردست وپا مانده دریغ می کردند.

۲-ادعای رسیدگی و مراقبت خوب از زائران آسیب دیده ایرانی در بیمارستان های سعودی

۳-بی احترامی و دروغ پراکنی نسبت به حاجیان ایرانی تا آنها عامل بی نظمی در مراسم حج و کشتار حجاج سایر کشورها قلمداد شوند .گستاخی سعودی ها تا بدان حد بود که تمامی کوتاهی های خود در مراسم حج سال های قبل که کشته شدن هزاران حاجی انجامیده را به ایران نسبت می دهند.

۴-دروغ پراکنی در مورد تلاش ایران برای ایجاد بی ثباتی در کشورهای منطقه خلیج فارس و دخالت در امور داخلی آنها

۵-متهم کردن دولت ایران به ناتوانی در حفاظت از جان مردم ایران با طرح ادعای دروغ سقوط جرثقیل در بزرگراه های تهران و کشته شدن عده زیادی از مردم. در حالی که این خبر مربوط به زمان دو طبقه کردن بزرگراه صدر بودجه و هیچ تلفات جانی نداشته است. در خبر دیگری از کشته شدن ۵۰۰نفر و زخمی شدن ۷۰۰ نفر دیگر در جریان یک مسابقه فوتبال در ایران خبر داده شده و در ادعایی مضحک با انتشار عکسی ادعا شده جراحان در یک بیمارستان برای تعویض لامپ بر روی کمر مریض راه رفته اند!

۶-نژادپرست و ضدعرب و ضداسلام معرفی کردن مردم ایران از قول صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران

۷-نمایش جعل شده تصویر درمانده از وزیر خارجه ایران که برای یک ملاقات با مسئولان سعودی به امیرکویت التماس می کند

۸-توهین به رییس جمهور و تکرار ادعاهای سازمان مجاهدین خلق بر ضد جمهوری اسلامی ایران

۹-طرح این ادعا که هشت قهرمان فوتسال زنان ایران مرد بوده‌اند

۱۰-انتشار ویدیویی تحریف شده از دکتر رحیم پور ازغدی با این ادعا که ایشان گفته برای ظهور حضرت مهدی باید مکه در خون غرق شود

با انتشار خبری جعلی در مورد انتقال اسلحه به یمن توسط حوثی ها توسط یک قایق ایرانی در صبح پنج شنبه فضای ضد ایرانی در رسانه های سعودی بالا گرفت و اخبار متنوعی در این مورد منتشر شد،اما به فاصله کوتاهی بعد از سخنرانی کوبنده رهبر معظم انقلاب، تبلیغات ضدایرانی رسانه های سعودی در فضای مجازی کمرنگ و سپس متوقف شد و این رسانه ها بر روی انتشار اخباری در مورد فعالیت های تروریستی اخیر داعش در عربستان، دیدار وزرای بهداشت ایران و عربستان و ادعای دروغ تظاهرات در برابر سفارت سعودی در تهران متمرکز شده اند.

در عین حال شیطنت سعودی‌ها در فضای مجازی کماکان ادامه دارد و به عنوان مثال ذیل خبر دیدار وزرای بهداشت دو کشور از هش تگ های توهین آمیزی مانند ایران_الارهاب، ایران_تصنع_الارهاب، ایران_المجوسیه_تنهار و عربستان_سعودى_متشکریم .برای تروریست توصیف کردن ایران استفاده شده است.

لازم به ذکر است که همین خط خبری در اکثر رسانه های عربی تغذیه شونده توسط سعودیها مشاهده می شد، اما آنها هم بعد از هشدار سردار مسعود جزایری، سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح ایران، دال بر آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای انجام هرگونه ماموریت درباره‌ اتفاقات رخ داده در منا سکوت کرده اند.

 

در مجموع کاملا مشخص است که برخورد مقتدرانه و از موضع بالا با حاکمان آل سعود از شدت گستاخی و بی ادبی آنان کاسته است، اما این رویه باید کماکان تا محکومیت و شکست نهایی جنایتکاران سعودی ادامه یابد.