به گزارش پارس به نقل از ایرنا، سفارت روسیه در لندن در این پیام توییتری که روز گذشته در صفحه توییتری فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس منتشر کرد، نوشت: اقدام روسیه در سوریه برخلاف [ادعای] دیگران بر اساس قوانین بین المللی صورت گرفته است. ما این را بر اساس درخواست سوریه انجام می دهیم.

فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در پیامی که در سی ام سپتامبر در صفحه توییری اش منتشر کرده بود، نوشت: روسیه باید موضعش را با جامعه جهانی، در خصوص اینکه نیروهای داعش و القاعده را هدف گرفته و نه معارضین معتدل سوری، مشخص کند.

روزنامه دیلی اکسپرس روز جمعه با اشاره به این خبر نوشت: به نظر می رسد که این رویکرد تشری به دولت انگلیس است که بدون هماهنگی پارلمان اقدام به حمله هوایی در سوریه علیه سه انگلیسی داعشی کرده است.

ارتش روسیه از سه شنبه گذشته پس از اخذ مجوز پارلمانی براساس درخواست رسمی دولت سوریه، عملیات بمباران مواضع تروریست ها بویژه داعش را آغاز کرد.

روسیه با اعلام اینکه فقط مناطق فعالیت تروریست با اولویت مراکز آموزشی، شبکه ها و پایگاه های ارتباطی، انبار مهمات و تسلیحات را هدف قرار خواهد داد، با وجود درخواست کشورهای اردوگاه ضدسوری بویژه آمریکا، انگلیس، عربستان و فرانسه تاکید کرده که بمباران ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهد یافت.

نیروی هوایی روسیه از حدود 60 فروند جنگنده بمب افکن سوخو 24، 25 و 34 برای اجرای عملیات علیه تروریست ها بهره می گیرد.

آمریکا و انگلیس از اعضای اصلی کشورهای عضو اردوگاه ضدسوری که از چهار سال پیش تسلیح و تجهیز تروریست های افراطی و تکفیری بویژه اعضای گروه داعش و جبهه النصره را علیه دولت سوریه ساماندهی و به خاک سوریه گسیل کردند، از عملیات بمباران روسیه ابراز نگرانی کرده و این اقدامات را خطرناک خوانده اند.

روسیه اعلام کرده است که حدود یک سال عملیات هوایی گروه ائتلاف آمریکایی علیه داعش نه تنها تاثیری نداشته است، بلکه حتی این گروه توانسته در مناطق دیگری از خاک عراق و سوریه پیشروی کند.