به گزارش پارس، ایسنا به نقل از شبکه الجزیره نوشت: منابع محلی در سوریه می‌گویند، جنگنده‌هایی که گمان می‌رود متعلق به ارتش روسیه باشد بامداد امروز (پنج شنبه) بار دیگر مناطقی را در حومه استان‌های حمص و حماه بمباران کرده‌اند که به گفته مخالفان باعث کشته و زخمی شدن چندین غیر نظامی شده است.

روسیه حملات هوایی خود به مواضع مخالفان دمشق در داخل مرز‌های سوریه را از صبح چهارشنبه آغاز کرده و شامگاه چهارشنبه نیز حملاتی را علیه پایگاه‌های آنها در استان‌های اطراف دمشق، پایتخت تکرار کرد.

حملات جنگنده‌های روسیه بیشتر بر شهرهای اللطامنه و کفر زیتا در حماه، و تلبیسه و الرستن و الزعفرانیه در حمص، متمرکز بود که مدت‌هاست در اشغال مخالفان مصلح سوری است و تقریبا از سوی ارتش این کشور محاصره شده‌اند.

خالد خوجه، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه با متهم کردن مسکو به نقض قوانین جنگی مدعی شد که در مرحله اول حملات روسیه در روز چهارشنبه دستکم 36 تن کشته شده‌اند که بیشتر آنها غیر نظامی و برخی از آنها زن و کودک بودند.

روسیه تاکید دارد که حملاتش پایگاه‌های گروه‌های تروریستی در سوریه را هدف قرار می‌دهد. امری که علاوه بر مخالفان آمریکا و ناتو نیز در صحت آن تردید دارند.