به گزارش پارس،  مهر در پاسخ به خط خبری غیرواقعی برخی رسانه‌های عربی مبنی بر عدم حضور سفیر سابق ایران در لبنان در مراسم حج امسال، فیلم حضور «رکن‌آبادی» در مراسم برائت از مشرکان سال جاری را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، با گذشت سه هفته از حادثه ناگوار و مشکوک سقوط چرثقیل در مسجدالحرام و چهار روز از حادثه خونین‌ منا که تا امروز بیش از دو هزار کشته و همین تعداد مجروح (۱۷۰ جان‌باخته و ۲۹۸ مفقود ایرانی) داشته است، برخی رسانه‌های عربی مرتبط با رژیم سلطنتی آل سعود، همچنان تلاش می‌کنند تا با القاء خط خبری خاص، برای فرار از بار مسئولیت و پاسخگویی به کمک رژیم حاکم بر عربستان بشتابند.

بعد از اتفاقی عنوان کردن حادثه سقوط چرثقیل در مسجدالحرام و ناشی از قضا و قدر یا بی‌نظمی خواندن حادثه منا، در جدیدترین مورد داستان‌سرایی رسانه‌های سعودی، امروز شبکه خبری «العربیه» در خبری مدعی شد «غضنفر رکن‌آبادی» سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان که نام وی از سوی سازمان حج و زیارت کشورمان جزء مفقودان حادثه منا اعلام شده، اساساً به عربستان وارد نشده و فردی با این نام، در حج امسال حضور نداشته است!

1849541ادعایی که به نظر می‌رسد برای فرار از پاسخگویی درباره سرنوشت اتباع و مسئولان ایرانی حاضر در حادثه منا، طراحی و عنوان شده است.

این ادعا، ساعتی پیش با واکنش مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مواجه شد که اعلام کرد؛ «سفیر سابق ایران در لبنان با گذرنامه عادی خود عازم سفر حج شده و اطلاعات دقیق پاسپورت مربوط به همه حجاج و از جمله ایشان در اختیار مراجع رسمی دولت سعودی است».

اما نکته قابل تأمل درباره این ادعای سیاسی تبلیغاتی شک‌برانگیز، حضور رکن‌آبادی در مراسم برائت از مشرکان حج امسال است که تصاویر وی نیز در بخش‌های خبری مختلف رسانه ملی دیده شده است.

حجم ویدیو: ۲.۷۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۲۹