به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیمالیو کیبائو (Liu Qibao)، رئیس اداره تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به همراه ایوان ملنیکوف (Ivan Melnikov) نایب رئیس حزب کمونیست روسیه در این مراسم حضور داشتند.

لیو کیبائو که یکی از اعضای اداره سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین است در مراسم افتتاحیه این سمینار گفت هر دو کشور چین و روسیه که از بزرگ ترین قربانیان این جنگ بوده اند در پیروزی آن نیز با یکدیگر سهیم بوده اند.

وی تاکید کرد فعالیت های مشترک مربوط به این جشن که دو کشور برگزار می کنند حاکی از حس مشترک مردم دو کشور به تاریخ است.

وی همچنین افزود چین و روسیه به عنوان اعضای بنیانگذار سازمان ملل متحد، مسئولیت بزرگی را در تامین صلح، امنیت و ثبات در این منطقه و جهان بر عهده دارند.

این مقام حزب کمونیست چین همچنین از مقامات دو کشور خواست هماهنگی های خود را در زمینه دفاع از دستاوردهای پیروزی جنگ جهانی دوم و پس از آن تقویت کرده و به شدت با مخفی کردن شرارت های دوران جنگ مخالفت کرده و درجهت ایجاد صلح و شکوفایی مشترک در عرضه جهانی تلاش کنند. 

به گزارش خبرگزاری شین هوا از خاباروفسک (KHABAROVSK)، نایب رئیس حزب کمونیست روسیه نیز اعلام کرد مسکو همان مواضع پکن را در خصوص پیروزی در جنگ جهانی دوم دارد.

ایوان ملنیکوف گفت روسیه آماده است همکاری ها و هماهنگی خود را با چین به منظور مبارزه با تحریف تاریخ افزایش داده و در جهت برقراری و پیشبرد صلح، توسعه و جهان چند قطبی تلاش کند.

پیش از افتتاح این سمینار، نمایندگان حزب کمونیست چین و روسیه تاج گلی را در مقبره لنین در منطقه خاباروفسک قرار دادند.