به گزارش پارس به نقل از فارسحجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل اظهار کرد: هفته دفاع مقدس، هفته‌ای بسیار پربرکت است هفته دفاع مقدس هفته‌ای است که در روز31 شهریور با جنگ ایران و عراق آغاز گردید، حادثه بزرگ، تاریخی و سرنوشت سازی بود که به برکت امام و با همت و تیزبینی رهبر کبیر انقلاب با موفقیت و پیروزی ایران تمام شد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه کسی از جنگ خوشش نمی‌آید و جنگ حاوی مخرب و مساوی با خرابی، بمباران، کشته شدن افراد بی‌گناه و قطع عضو شدن همراه است اما جنگ 8 سال دفاع مقدس برای ایران موفقیت و پیروزی ایران را به همراه داشت.

امام جمعه دیشموک خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر کبیر انقلاب جنگ 8 سال دفاع مقدس برکات زیادی داشت و مهم‌ترین این برکات، استحکام ریشه‌های انقلاب بود.

محمودی‌اصل اضافه کرد: جنگ 8 سال دفاع مقدس نه فقط در تاریخ ایران بلکه در تاریخ اسلام و جهان  موضوع بسیار مهمی به حساب آمد و این جنگ در نهایت به ضرر رژیم‌های فاسد و استعمارگر منجر شد و در 31 شهریور 59 در چنین روزی شروع شد.

وی تبیین کرد: در جنگ 8 سال دفاع مقدس صدام آن‌قدر مغرور بود که با شروع جنگ به خبرنگاران می‌گفت در هفته بعد در تهران با پیروزی عراق جواب خواهم داد و اولین گلوله را خود صدام به طرف ایران رها کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گفت: صدام به خیال خود ایران اسلامی را به مدت یک هفته غافلگیر خواهد کرد و انقلاب اسلامی را از بین خواهد برد، در همان اوایل جنگ 1300 کیلومتر از مرزهای 5 استان ما که همسایه عراق بود تصرف کرد.

وی افزود: صدام و اربابان صدام در رأس آنها آمریکای جنایتکار کور خوانده بودند و فکر پابرجا بودن ایمان و اعتقادات مردم را نکرده بودند و نمی‌دانستند که با هدایت رهبری اندیشمند و تیزبین کاری از پیش نخواهند برد.

امام جمعه دیشموک تصریح کرد: با وجود اینکه عراق از طرف کشورهای زیادی حمایت شده بود فکر آن را نداشت که ایران اسلامی با اتکا به خداوند بزرگ و متعال و با همراهی مردم و مجاهدت، مقاومت و ایثارگری رزمندگان اسلام آنها نتوانستند به اهداف پلید و شیطانی خود دست یابند و ایران پیروز شد.

محمودی‌اصل متذکر شد: جا دارد یاد و خاطره شهدای انقلاب مخصوصا شهدای 8 سال دفاع مقدس به‌ویژه شهدای والا مقام این منطقه را گرامی بداریم که شرمنده خون شهدا و مدیون شهدا نشویم.

وی تأکید کرد: وظیفه ما مردم مسلمان ایران اسلامی این است که حرمت خون شهدا را نگه داریم که خدای ناکرده باعث پایمال شدن خون شهدا نباشیم و این انقلاب یک امانت سنگین و گرانبها است از طرف شهدا به ما، و وظیفه ما باید امانتدار خوبی باشیم و با خوبی راه شهدا را ادامه دهیم.