به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانیکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا روز جمعه (دیروز) اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور در صدد است 925 ایمیل دیگر «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌ جمهوری 2016 را برای کمک به تحقیقات درباره حمله 2012 به کنسولگری آمریکا در «بنغازی» لیبی را منتشر کند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» گزارش کرد: انتشار این ایمیل‌های جدید بعد از آن صورت می‌گیرد که وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که تمامی سوابق مورد درخواست کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا درباره بنغازی را ارائه ‌می‌کند.

«هیلاری کلینتون» احتمالاً 22 اکتبر سال جاری میلادی در کمیته بررسی حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی در کنگره حاضر می‌شود و کمیته مذکور در صدد بازبینی واکنش‌های کلینتون به این حادثه می‌باشد.

کشف ایمیل‌های جدید که اولین بار توسط روزنامه «دیلی بیست» گزارش شد، بر تنش‌های رو به رشد بین کمیته تحت رهبری جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا و مقامات در وزارت خارجه آمریکا تأکید دارد.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا 296 ایمیل مرتبط با حمله بنغازی را در اختیار کمیته بررسی این حادثه در مجلس نمایندگان آمریکا قرار داده بود.

در ماه ژوئن، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که کمیته بررسی حادثه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی خواستار دریافت اسناد بیشتری در ارتباط با نه تنها حمله بنغازی بلکه لیبی شده است.

در ماه دسامبر 2014، کلینتون نسخه‌هایی از بیش از 3 هزار ایمیلی که با استفاده از حساب کاربری خصوصی خود در دوران ریاست خود در وزارت خارجه آمریکا ارسال و دریافت کرده بود را به وزارت خارجه آمریکا ارائه داد.

روز گذشته، وزارت خارجه آمریکا تأیید کرد که وزارت دفاع این کشور زنجیره‌ای از ایمیل‌های سال 2009 که بین کلینتون و «دیوید پترائوس» فرمانده سابق فرماندهی مرکزی آمریکا رد و بدل شده بود را در اختیار وزارت خارجه قرار داده است.

کلینتون گفته است که 31 هزار ایمیل شخصی خود را حذف کرده است.

منبع: فارس