به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حزب ندای ایرانیان در بیانیه‌ای که به مناسبت واقعه دردناک منا و «پنجشنبه خونین مکه» صادر کرده است ضمن تاکید بر پیگیری علل بروز حادثه دلخراش منا بر پیگیری کامل ماجرا و تلاش برای معرفی و مجازات مسببین این فاجعه تلخ تاکید کرده است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَکَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا (آیه ۱۰۰سوره مبارکه نساء)

با نهایت تاسف و تاثر در روز عید قربان – عید بندگی - جمع کثیری از عاشقان معبود در حال انجام فریضه حج و رمی جمرات به لقاءالله شتافتند. به محض انتشار این خبر هولناک، سراسر جهان اسلام به سوگ نشست و اکنون مسلمانان در جای جای کره خاکی داغدار این مصیبت اند.

در این لحظات تلخ و جانکاه، این حادثه غمبار را به ساحت مقدس حضرت ولیعصر(عج)، رهبری معظم انقلاب، آحاد امت اسلامی و هموطنان داغدار و بویژه به خانواده‌های جانباختگان، تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال غفران الهی را برای آن عزیزان و صبر و اجر را برای خانواده‌های سوگوار مسئلت می‌نماییم.

حزب ندای ایرانیان آسیب شناسی چنین وقایع تاسف باری را از ضرورت‌های عاجل امت اسلامی دانسته و اعتقاد دارد تنها در سایه مشارکت تمامی کشورهای اسلامی در اجرای مناسک حج و استفاده از دانش و تجربه جهانی، این میراث عظیم حضرت ابراهیم (ع) چنانکه شایسته است تجلیگاه وحدت و شکوه امت اسلام خواهد شد.

به علاوه در چنین شرایط حساسی که دشمنان اسلام از سویی با اقدامات متعدد تلاش بلیغی در تصویرسازی ناصحیح از مسلمانان در دنیا دارند و از سویی دیگر بهانه‌های منازعه با ظهور و حمایت از گروه‌های تروریستی داعش و امثالهم فراهم است از همه دلسوزان امت اسلامی در کشورهای مختلف انتظار می رود تا با تنش زدایی، مدارا و تعامل به حل وفصل زمینه‌های اختلافی بین کشورها مدد رسانند.

حزب ندای ایرانیان بر خود فرض می‌داند تا ضمن تاکید بر مسئولیت دولت جمهوری اسلامی بر پیگیری کامل ماجرا و تلاش برای معرفی و مجازات مسببین این فاجعه تلخ و پیشگیری از تکرار چنین بی تدبیری‌هایی در امور اجرایی شکوهمندترین همایش جهان اسلام، از تلاش بی‌وقفه و دلسوزانه مسئولان ذیربط در رسیدگی به وضعیت مصدومان ایرانی و غیر ایرانی و اطلاع رسانی به افکار عمومی و خانواده‌های نگران تشکر نماید.

والعاقبه للمتقین

حزب ندای ایرانیان