به گزارش پارس به نقل از فارس، سازمان دفاع شهری عربستان بعد از حادثه کشته شدن صدها تن از حجاج در سرزمین منا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حادثه در ساعت 9 صبح روز پنجشنبه (امروز) هنگامی که حجاج در حال حرکت به منطقه رمی جمرات بودند رخ داده است.

پایگاه خبری «السعودیه الان»، گزارش داد که این حادثه به دلیل ازدحام جمعیت در تقاطع خیابان‌های 204 و 223 رخ داده است که تا زمان انتشار این بیانیه 310 نفر از تابعیت‌های مختلف کشته و 450 تن دیگر زخمی شده‌اند.

سازمان دفاع شهری عربستان اعلام کرد که تمام مجروحان به بیمارستان‌های مختلف اعزام شده‌اند و جزئیات بیشتر درباره این حادثه و احتمال افزایش شمار کشته‌ها را در بیانیه‌های دیگری گزارش خواهد داد.

پیشتر  معاون امور حج و زیارت سازمان حج از وجود شماری از زائران ایرانی در میان کشته‌ها و زخمی‌های حادثه منا خبر داد و تأکید کرد، هنوز آمار دقیقی در دست نیست.

این ادعا در حالی مطرح شده که خبرنگار سازمان صدا و سیما که در محل حادثه مستقر بوده دلیل این حادثه را بسته شدن یکی از خیابان‌های منتهی به منطقه رمی جمرات به وسیله نیروهای امنیتی عربستانی و ازدحام جمعیت در پی آن گزارش داده است.