به گزارش پارس به نقل از  تسنیم، حمزه الشاخوری از فعالان عربستانی گفت: دادگاه کیفری جده محاکمه ۲۴ جوان زندانی ۲۰ تا ۳۰ ساله را به خاطر مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز آغاز کرده است و دادستانی کل برای ۱۸ نفر از آنها درخواست صدور حکم اعدام کرده است.

الشاخوری در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: دادستانی به حسین الربیع متهم ردیف اول ۸۰ اتهام وارد کرده است. وی بعد از بیش از دوسال پیگرد بازداشت شد.

الشاخوری گفت: دادستانی برای ۱۶ جوان درخواست صدور حکم محاربه و برای دو نفر دیگر از آنها درخواست صدور حکم قتل تعزیری کرده است. این جوانان از اهالی مناطق القطیف، العوامیه، تاروت، صفوی و سایر مناطق و روستاهای منطقه هستند.

الشاخوری گفت: در بین این جوانان، دو برادر یکی از شهدا هستند که دادستانی درخواست صدور حکم محاربه علیه یک نفر از آنها و قتل تعزیری برای دیگری شده است. دادستانی همچنین خواهان صدور حکم مجازات شدید تعزیری علیه پنج جوان شده است که تصمیم درباره آن به نظر و ارزیابی قاضی بستگی دارد و این امر چه بسا تا سرحد اعدام نیز می رسد.

وی خواستار اقدام فوری هرکس در هر جایگاهی برای متوقف کردن اقدامات دستگاه قضایی در نقض حقوق زندانیان شد.

الشاخوری تاکید کرد: می توانیم کارهای زیادی برای متوقف کردن این نمایش کمدی دستگاه قضایی سعودی و نجات جوانانمان انجام دهیم.