به گزارش پارس، رسول کوهپایه زاده در گفت‌وگو با تسنیم درباره اظهار نظر اخیر یکی از اعضای کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس مبنی بر اینکه 6 وکیل زنجانی سعی دارند دادگاه را به تعویق بیندازند و او را آزاد کنند، اظهار کرد: ادعای حضور 6 وکیل در پرونده موکلم، کذب محض است. در پرونده بابک زنجانی که مطرح رسیدگی در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی، در حال حاضر فقط یک نفر وکالت وی را بر عهده دارد.

وکیل مدافع بابک زنجانی ادامه داد: نماینده مجلس که خود واضع قانون است و اصولاً باید بر موازین حقوقی و قوانین، اشراف و آگاهی داشته باشد، خود به خوبی می‌داند که حضور شش وکیل برای یک نفر در یک پرونده بر اساس قوانین موضوعه اساساً امکان پذیر نیست. اگر سایر اظهارنظرها و ادعاهای مطروحه از سوی این نماینده مجلس در خصوص موکلم مثل همین اظهارنظر باشد، میزان صحت، دقت و وجاهت آن مشخص است.

کوهپایه‌زاده افزود: اصرار بر دیدار با موکل در زندان، ادعای اینکه حتی اعدام هم پرونده بابک زنجانی را مختومه نمی‌کند، ادعای خطر ترور بابک زنجانی در زندان و اکنون نیز ادعای تلاش شش وکیل بابک زنجانی برای آزادی وی از زندان، از نظر مخاطبان یقیناً قابل تأمل است. اینکه این نماینده مجلس برای قوه قضاییه تعیین تکلیف می‌کند که باید سریعاً دادگاه برگزار شود و با در دست داشتن مدارک موجود، بابک زنجانی را محکوم کند تا طبق قوانین مصوب خود مجلس، امکان آزادی بابک زنجانی وجود نداشته آیا احترام به اصل تفکیک قوا و استقلال قوه‌قضاییه است؟

وی گفت: به فرض صحت ادعای وی، اگر دادگاه به استناد قوانین مصوب خود مجلس، تشخیص به آزادی یا لغو قرار بازداشت موقت و تبدیل آن به قرار مناسب قانونی دیگر بدهد، چه مشکلی پیش می‌آید؛ یعنی این نماینده، قانون مصوب مجلس را هم قبول ندارد و برای قرار قانونی، تشخیص قوه‌قضاییه را زیر سئوال می‌برد و برای گریز از اجرای قانون، دستگاه قضایی را مکلف به نادیده انگاشتن حقوق شرعی و قانونی موکل و مخدوش کردن اصول دادرسی عادلانه کیفری می‌کند؟. بهتر است قضاوت به اهلش سپرده شود و بر اساس ذهنیات و تصورات غیر واقع، آبرو و حیثیت افراد مورد تعرض قرار نگیرد و افکار عمومی مشوش نشود.

کوهپایه‌زاده در پاسخ به این سئوال که آیا موکلش با توجه به اظهارنظرهای اخیر برخی افراد قصد دارد مورد را از طریق مرجع قضایی دنبال کند یا خیر گفت: پیشتر، از همه رسانه‌های متعهد و مسئولان دلسوز عاجزانه درخواست کردم تا قبل از صدور رأی قطعی، موکلم را مصون از تعرض و اتهام زنی کنند اما متأسفانه این داستان ادامه یافت و حتی دست به دامن رئیس‌جمهور شدم و از وی درخواست کردم تذکر لازم را برای رعایت قوانین و اخلاق اسلامی و حرفه‌ای به همکاران خود بدهد که ظاهراً این موضوع هم افاقه نکرد.

وکیل مدافع بابک زنجانی افزود: در نهایت به عنوان وکیل بابک زنجانی و بر اساس درخواست های متعدد وی، تمام موارد و مطالب حاوی توهین، افترا و نشراکاذیب، در حال جمع‌آوری است و در وقت مقتضی اقدام قانونی صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا درخواست تقاضای تبدیل قرار بازداشت موکلش را به دادگاه ارائه کرده است یا خیر گفت: هنوز چنین مسئله‌ای مطرح نیست و ابداً در این خصوص صحبتی نشده است.

کوهپایه‌زاده درباره آخرین وضعیت مطالعه پرونده نیز گفت: این پرونده 209 جلد دارد. فکر می‌کنم با توجه به اینکه تا کنون تمام وقت خود را برای مطالعه پرونده گذاشتیم، تا روز دادگاه نهایتاً بتوانیم یک سوم این 209 جلد را مطالعه کنیم. دادگاه از سنگینی پرونده آگاه است و قطعاً تمهیدی می‌اندیشد که حقوق دفاعی موکل مخدوش نشود. ولو اینکه نخستین جلسه در موعد مقرر برگزار شود یقیناً زمان مناسب برای دفاع در نظر گرفته می‌شود.