به گزارش پارس به نقل از نسیم، سخنرانی حسن روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح به این شرح است:
ملت ایران توانست دفاعی را بیافریند که به حق دفاع مقدس شد و مقدس بود و مقدس هست آن دفاعی که برای شرف برای ایمان برای ناموس برای آب و خاک برای دفاع از سرزمین، جان و مال خود را فدا می‌کند.
ما که قصد تجاوز نداشتیم، ما بعد از انقلاب در پی آن بودیم با همه همسایگان با محبت و دوستی و صفا زندگی کنیم، ما که پیام انقلاب ما پیام رحمت و عدالت و استقلال برای همه ملت های همسایه بود؛ اما قدرت های بزرگ همسایه را وادار کردند و  مزدوران را برای تجاوز آماده کردند و فکر کردند با این تجاوز می‌توانند ملت بزرگی را به شکست بیانجامند.
ملت ما در 16 سال انقلاب اسلامی نشان داد که با ایمان و وحدت و با دست خالی در انقلابش پیروز شد و همین ملت در 8 سال دفاع مقدس باز هم در برابر تجهیزات گسترده شرقی و غربی که در اختیار دشمن بود پیروز شد. در واقع دست ما خالی بود و ایستادگی کردیم و فکر کردند با این تجاوز می‌توانند قدرت ملت بزرگ را به شکست بیانجامند.
وقتی یک ملت بزرگ نیروی مسلح مؤمن با کفایت، دلیر و یکپارچه در کنار خود دارد وقتی ملتی منسجم، مقتدر و ایستاده و مقاوم در برابر فشارها و تحریم ها هست؛ وقتی ملتی رهبری با درایت و شجاع دارد وقتی ملتی دولتی برآمده از آراء خود و صندوق‌های رأی دارد وقتی ملتی دیپلمات‌های کارکشته خلاق و شجاع و با شهامت دارد که می‌تواند و توانست در برابر 6 قدرت بزرگ دنیا پای میز مذاکره بنشیند و همه حقوق ملت بزرگ ایران را به خوبی دفاع کند به حول و قوه الهی پیش‌نویسی را برای شورای امنیت سازمان ملل آماده کند 70 سال از عمر این سازمان ملل گذشته است اولین قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل 70 سال پیش راجب ایران بود آن زمانی که در جنگ جهانی دوم بخشی از کشور ما در اشغال دیگران بود و تقریباً آخرین قطعنامه‌های همین شورای امنیت در 70 سالگی هم راجب ایران بود.
گرچه در این بین قطعنامه‌های ناصوابی از این شورای امنیت صادر شد اما آن قطعنامه‌های اولیه در دفاع از ملت ایران و لزوم خروج نیروهای بیگانه از ایران بود و این آخرین قطعنامه هم به معنای غلط بودن تحریم‌های ظالمانه و رفع تحریم‌ها بود. اگر ما از شورای امنیت سازمان ملل گله‌ها داریم به حق و اگر این شورای امنیت در دوران جنگ تحمیلی به خوبی در عرصه دفاع از مظلوم ظاهر نشد اما در یکی دو مقطع به طور نسبی از حقوق ملت ایران دفاع کرد.
 امروز اگر ما می‌بینیم ملت ما پیروزی و موفقیت در برابر دیگران به دست آورده است در سایه انسجام و وحدت دولت و ملت امت بزرگ اسلامی راهبر بزرگ و شجاع ایستادگی و مقاومت این ملت است.
یک سال پیش 6 قدرت جهانی به ما می‌گفتند فقط 100 دستگاه سانتریفیوژ و نه بیشتر و ما امروز موفق شدیم 60 برابر آن یعنی شش هزار سانتریفیوژ را فعال نگاه داریم یک سال پیش شش قدرت بزرگ به ما می‌ گفتند حتی یک سانتریفیوژ در فوردو نباید بماند و امروز هزار برابر آن یعنی هزار سانتریفیوژ در فوردو داریم. یک سال پیش می‌گفتند در اراک نباید رآکتور آب سنگین به هیچ عنوان باشد و امروز 1+5 می‌گوید رآکتور آب سنگین باشد اما مدرن‌تر از گذشته و این همه توفیق در سایه داشتن ملت بزرگ، نیروهای مسلح قوی و دیپلمات‌های خلاق و لایق راهبر درایتمند است که ما توانستیم این موفقیت‌ها را به دست بیاوریم.
امروز به دنیا می‌گوییم بزرگترین نیروی مسلح ضد ترور و ضد تروریسم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند این سپاه پاسداران قبل از آنکه در برابر تجاوز دشمن در میدان‌های غربی و جنوبی کشور در برابر عفلقیان بایستد اولین قدمش مبارزه با تروریسم در داخل و گروهک‌های مزدور ترور بود امروز بزرگترین قدرت منطقه علیه ارهاب و ارعاب و ترور نیروهای مسلح ما هستند.