به گزارش پارس به نقل از فارس ، محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در هشتاد و پنجمین نشست خبری خود در رابطه با علت بازداشت شماری از اعضای حزب منحله مشارکت گفت: از ارائه جزئیات این پرونده و اتهامات آن معذورم.

وی در خصوص وضعیت پرونده جیسون رضاییان پس از برگزاری 4 جلسه دادگاه گفت: هنوز حکم ابلاغ نشده است و خود من در رابطه با وضعیت پرونده پیگیر بودم اما قاضی را پیدا نکردم که آیا حکم صادر شده است یا خیر ولی قطعاً حکم ابلاغ نشده است.

اژه‌ای در رابطه با علت بازداشت بقایی و اتهامات وی گفت: برخی از اقدامات مطرح شده توسط رسانه‌ها همچون خروج اموال ملی از کشور و نظیر آن صحیح نبوده است اما ایشان همچنان در بازداشت هستند و آزاد نشده‌اند و قرار بازداشت موقتشان تمدید شده است.

وی در خصوص مطرح شدن موضوع مبادله جیسون رضاییان در قوه قضاییه گفت: این موضوع در قوه قضاییه مطرح نشده است هرچند من هم از طرح این موضوع در محافلی مطلع شده‌ام.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین وضعیت ارجاع نامه عفت مرعشی به دادستانی گفت: همانطور که در رسانه‌ها منتشر شد من این نامه را به دادستان ارجاع کردم و چیز جدیدی برای ارائه ندارم و خواستار پاسخ نیز از دادستان نشدم.