به گزارش پارس به نقل از ایرنا آیت الله علوی بروجردی روز پنج شنبه در ششمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر در حرم حضرت معصومه(س) افزود: حرکت برخلاف مسیر امام علی(ع) گروه های تکفیری از جمله داعش می پرورد که امروز بلای جان مسلمانان شده اند. 

وی اضافه کرد: شکل گیری گروه هایی مثل داعش که آبروی اسلام را می برند و به احتمال زیاد از سوی قدرت های بزرگ دنیا با هدف مقابله با اسلام به وجود آمده اند، به دلیل دوری از اسلام علوی است. 

وی با اشاره به برخی مسائل و مشکلات جوامع اسلامی، اضافه کرد: اگر جوامع اسلامی دچار تفرقه و گرفتار زمامداران نااهل شده است، ناشی از دوری از اسلام علوی و انکار واقعه غدیر است. 

علوی بروجردی ادامه داد: کسانی که غدیر را نپذیرفتند امروز باید عواقبش را بپذیرند. 

وی با اشاره به موج بیداری اسلامی در کشورهای عربی، گفت: بیداری اسلامی بدون نام علی(ع) امکان ندارد و قابلیت اجرایی نخواهد داشت. 

وی با تاکید بر زنده نگهداشتن واقعه غدیر، بیان کرد: راه غدیر، راه اصالت های اسلام است و کسانی که می توانند باید این واقعه را با قلم و زبان یاری کنند. 

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: غدیر مساله دیروز و تاریخ نیست، بلکه مساله امروز است که خداوند نصیب ما کرده و باید بتوانیم به بهترین نحو از آن استفاده کنیم. 

وی با بیان اینکه نمی توانیم از رسالت روشنگری جامعه اسلامی دست برداریم، گفت: اثبات غدیر یک مساله تمام شده است و با این تعداد ادله موجود هیچ انسان منصفی نمی تواند به انکار غدیر بپردازد. 

وی تصریح کرد: کسانی که منکر غدیر شدند، برای اینکه بتوانند خلافت خود را توجیه کنند، عدالت و عصمت را نیز که از شرایط امام و خلیفه مسلمانان بود، حذف کردند. 

آیت الله علوی بروجردی ادامه داد: نتیجه این کارها این شد که هر خلیفه فاسقی که با زور سرکار آمده و زمام امور را به دست گرفته باشد، اطاعتش واجب است. 

این اجلاس عصر پنج شنبه نیز با سخنرانی شخصیت های کشوری و سیاسی در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه خواهد داشت.