به گزارش پارس به نقل از ایرنادر حملات جدید نظامیان عربستان به منطقه «ضوران آنس» در استان ذمار واقع در مرکز یمن، 15 غیر نظامی کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند. 

این در حالی است که یک مقام امنیتی در استان صعده نیز صبح امروز (سه شنبه) به خبرگزاری یمنی سبا گفت: در اثر حملات جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به استان صعده، 18 غیر نظامی از جمله چند زن و کودک کشته شدند.

این منبع یمنی که اشاره به نامش نشده است، با یاداوری اینکه هواپیماهای ائتلاف عربی - آمریکایی عمدا منازل شهروندان یمنی را هدف قرار می دهند،افزود: از ابتدای هفته گذشته تا امروز بیش از 15 خانه در منطقه صعده ویران شده و ده ها تن کشته و مجروح برجای گذاشته است.

در همین حال نیروهای مردمی انصار الله مواضع نیروهای طرفدار عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور در استان مأرب را هدف قرار دادند.

بر اساس گزارش رسانه ها، نیروهای طرفدار عبد ربه منصور هادی و ائتلاف حمله به یمن به سرکردگی عربستان ادعا کردند که خود را آماده می کنند تا استان مأرب را دوباره پس گیرند.

این در حالی است که نیروهای جنبش مردمی انصار الله یمن اعلام کردند: یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای هادی را در منطقه ای در استان مأرب واقع در شمال شرق این کشور هدف موشک های خود قرار دادند.

بر این اساس، منابع نزدیک به انصار الله از کشته و زخمی شدن نیروهای طرفدار هادی و نظامیان عربستانی و اماراتی در جریان این حمله موشکی خبر دادند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی به جز عمان با حمایت آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبدربه منصورهادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

تاکنون هیچ یک از سازمان های جهانی و بین المللی به منظور جلوگیری از حملات عربستان و ائتلاف عربی علیه یمن اقدام قاطعی صورت نداده اند.