به گزارش پارس به نقل از فارس، پس از آنکه حدود ۲ ماه قبل خبری از (آقای «ر») و تیمش در خصوص دلالی جدید نفتی منتشر شد خبرهای ضد و نقیضی از روند فعالیت و ورودش به عرصه فروش نفت و فراورده نفتی به گوش رسید که با پیگیری‌های صورت گرفته برخی از این اخبار تکذیب و برخی نیز تایید شد.

به هرحال پس از انتشار اولیه خبر با عنوان "آقای «ر»؛ دلال جدید امارات نشین با خبرشدیم یکی از مسئولان میانی شرکت ملی نفت ایران که با این دلال جدید نفتی درارتباط بوده است اخراج شده و به همین دلیل خبر اخراج این مدیر میانی منتشر شد، اما پس از مدتی مطلع شدیم وی فقط از یک جا به جای دیگر منتقل شده است.

این گزارش حاکی است این مدیر میانی تنها از سمت مدیریت برداشته شده و به او سمت مشاور داده‌اند و کما فی السابق در محل کار خود حاضر می شود.

اما اخیرا اخباری موثق در اختیار ما قرار گرفته است که از نحوه ورود این دلال جدید به عرصه فروش و صادرات نفت و فراورده نفتی حکایت می کند.

این دلال نفتی در گذشته در یکی از مراکز شبه دولتی فعالیت می کرده است و از طریق یکی از مسئولان ارشد اسبق وزارت نفت به مجموعه صنعت نفت معرفی شده است.

این گزارش اضافه می کند مسئولان فعلی نیز براساس اعتمادی که به این مسئول اسبق نفتی داشتند و همچنین با هماهنگی سه عضو ارشد فعلی مجموعه صنعت نفت، نفت خام و فراورده موردنیاز این دلال نفتی را در اختیار این دلال نفتی قرار می‌دهند.

در حال حاضر اخباری از بدهی‌های چندین میلیاردی این دلال نفتی در اختیار ما قرار گرفته است که به زودی منتشر خواهد شد.