به گزارش پارس به نقل از رویترز، یک منبع اروپایی اعلام کرد طبق طرح ارائه شده از سوی ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا آلمان و فرانسه تقریبا نیمی از 120 هزار مهاجری که راهی اروپا شده‌اند را در خود جای خواهند داد.

طبق پیشنهاد یونکر که روز چهارشنبه در آن سهمیه‌بندی اجباری کشورهای عضور اعلام خواهد شد آلمان 31443 مهاجر را خواهد پذیرفت. فرانسه نیز به عنوان دومین کشور بزرگ پذیرای مهاجران میزبان 24031 نفر خواهد بود تا بدین ترتیب از بار سنگینی که بر دوش کشورهایی مانند یونان، ایتالیا و مجارستان است کاسته شود. به گفته منبع مذکور بر اساس  این طرح اسپانیا نیز 14931 نفر را خواهد پذیرفت.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه امروز در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که کشورش میزبان 24 هزار مهاجر طی دو سال آتی خواهد بود.

پس از انتشار عکسی از غرق شدن یک کودک سوری با نام آیلان کردی که به همراه خانواده‌اش قصد عبور از ترکیه به سمت یونان را داشت انتقادات افکار عمومی از نحوه برخورد اروپا با پناهجویان به شدت افزایش یافت.

با اینحال بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند مجارستان با  این سهمیه بندی مخالف هستند و طرح پیشین یونکر در تیرماه مبنی بر جابجایی 40 هزار پناهجو نیز رد شده بود. در حال حاضر اعضای اتحادیه اروپا با پذیرش داوطلبانه 32 هزار پناهجو موافقت کرده‌اند.