به گزارش پارس به نقل از ایرنا، 'کوین مورایس' معاون دادستان مالزی که از روز جمعه ناپدید شده است، مدتی پیش به کمیسیون مبارزه با فساد منتقل و بار دیگر به دادستانی بازگشته بود.

این در حالی است که 'عبدالغنی پاتایل' دادستان کل مالزی نیز اوایل مردادماه همزمان با تغییرات گسترده در کابینه مالزی از جمله برکناری 'محی الدین یاسین' معاون نخست وزیر، با ادعای بیماری از ادامه کار کنار گذاشته شد و جای خود را به 'اپندی علی' داد.

حال پلیس مالزی تحقیقات به منظور یافتن 'کوین مورایس' معاون دادستان مالزی را از خودرویی سوخته که در ایالت پراک کشف شد آغاز کرده است و از رسانه ها خواسته است به شایعات پیرامون این ماجرا دامن نزنند.

روز جمعه و پس از اینکه 'مورایس' بر سر کار خود حاضر نشد، مساله ناپدید شدن وی مطرح و مقامات پلیس مالزی اعلام کردند در حال حاضر با همکاری پلیس ایالت های مختلف پیگیر موضوع هستند.

به نوشته مالیزیا اینسایدر، 'زین الدین احمد' از مقامات پلیس کوالالامپور، گفت خودرویی کاملا سوخته یافت شده که تلعق داشتن آن به 'کوین مورایس' نامشخص است و هیچگونه اثری از فرد خاصی در این خودرو یافت نشد.

'کیت سیانگ' از رهبران ارشد حزب اقدام دموکراتیک مالزی نیز با معرفی معاون دادستان مالزی به عنوان یک فرد منظم و صالح از سرنوشت وی اظهار نگرانی کرده است.

دادستانی مالزی در هفته گذشته و پس از آنکه 'عبدالغنی پاتایل' به دلیل بیماری از کار خود برکنار شد، در کانون توجه قرار گرفت.

'عبدالغنی پاتایل' عهده دار انجام تحقیقاتی در ارتباط با پرونده فساد مالی 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی بود.

'اعظم باکی' رییس بخش تحقیقات کمیسیون مبارزه با مفاسد مالزی با اعلام این که تلاش ها برای یافتن 'کوین مورایس' ادامه دارد، اظهار امیدواری کرده است هیچگونه گمانه زنی در مورد ناپدید شدن وی انجام نشود.

دادستانی مالزی هدایت تیم تحقیقاتی در مورد اتهام های مربوط به شرکت توسعه مالزی واحد موسوم به 'ام.دی.بی 1' که با 11 میلیارد دلار کسری مواجه شده و تحت نظار نخست وزیر اداره می شود را بر عهده دارد.

از سوی دیگر حدود 700 میلیون دلار پول به حساب شخصی نجیب تون رزاق ورایز شده است که وی ادعا کرده یک کشور خاورمیانه ای در آستانه انتخابات سال 2013 به حزب حاکم آمنو برای تبلیغات کمک کرده است.

واریز این پول به حساب شخصی نجیب باعث گمانه زنی های مختلف شده است تا جایی که 'ماهاتیر محمد' معمار مالزی نوین در تجمعات دو روزه برسیح که هفته گذشته برگزار شد، خواستار کناره گیری نخست وزیر شد.

در حالی اکنون شایعات مختلف بدنبال ناپدید شدن معاون دادستان مالزی شکل گرفته است که ماهاتیر محمد 90 ساله که از سال 1981 تا 2003 سکان هدایت مالزی را در این اختیار داشت و سپس قدرت را به عبدالله احمد بداوی واگذار کرد، سال گذشته نیز از نخست وزیر مالزی خواسته بود در خصوص قتل یک دختر مغول و ارتباط آن با وی و یکی از دوستان نزدیک نجیب در زمان مدیریت وزارت دفاع توضیح دهد.

پلیس مالزی حدود 9 سال پیش در جنگل های حومه کوالالامپور بقایای جسد یک زن مغول را پیدا کرد که به وسیله دینامیت تکه تکه شده بود.

پلیس پس از بررسی، 'عبدالرزاق باگیندا' سیاستمدار برجسته مالزیایی و مدیر موسسه 'تینک تانک' که یک مرکز مشاوره سیاسی برای دولت بود و رابطه نزدیکی با نجیب تون رزاق، نخست وزیر کنونی مالزی داشت را دستگیر کرد.

عبدالرزاق باگیندا حدود 14 سال پیش خرید زیردریایی های فرانسوی در دوره ای که نجیب وزیر دفاع بود را برای مالزی در دستور کار داشت و گفته می شود اختلاس گسترده یک میلیارد و 100 میلیون دلاری در این ماجرا اتفاق افتاده است.

گفته می شود در این رسوایی، عبدالرزاق باگیندا که با این زن نیز ارتباط داشته است و زمانی که این زن مغول وی را تهدید به افشای رابطه نزد خانواده اش می کند، دستور قتلش به دو افسر پلیس داده می شود.

نجیب تون رزاق تاکید کرده است او هرگز به طور مستقیم یا غیرمستقیم با مرگ زن مغولی درگیر نبوده است.