به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیماپایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز نامه‌ دینشاو میستری (DINSHAW MISTRY)، استاد علوم سیاسی در دانشگاه سینسیناتی در ایالت اوهایو و همچنین نویسنده کتاب «مهار اشاعه موشکی،» خطاب به سردبیر این روزنامه را به چاپ رساند. میستری در این نامه آورده است: در مقاله «گام های بعدیِ رییس جمهور (آمریکا) با ایران» که مورخ 2 سپتامبر در این روزنامه به چاپ رسید، نیکلاس برنز خواهان راهبرد جامع آمریکا علیه هرگونه تهدید بلندمدت هسته‌ای ایران شد. میستری افزود: یک نظام امنیت موشکیِ سه شاخه می‌تواند بخشی بسیار مهم و حساس از چنین راهبردی باشد. 

اول، سامانه‌های ضدموشکیِ قوی‌تر، به مقابله با خطر موشک‌های میان‌برد ایران که قادر است اسرائیل را هدف قرار دهد، خواهد پرداخت. 

دوم، ممنوعیت منطقه‌ای در رابطه با موشک‌هایی با بردِ بیش از 2000 کیلومتر، مانع از این خواهد شد که تهران بتواند موشک‌های میان‌برد - که ممکن است اروپا را هدف قرار دهد - و موشک‌های دور برد - که قادر است به آمریکا برسد - تولید کند. 

سوم، ایجاد ممنوعیت منطقه‌ای در رابطه موشک‌های دور برد با سوخت جامد است که تضمین خواهد کرد تهران نتواند از طریق برنامه فضاییِ خود، موشک‌های دارای کاربرد نظامی تولید کند. نویسنده این نامه در خاتمه افزود: البته موشک‌های دور برد فضاییِ ایران با سوخت مایع - که هنوز باید مورد آزمایش قرار گیرد - به مراتب کمتر تهدیدکننده و خطرناک است. سامانه‌ی آن موشک‌های سنگین و غیرقابل تحرک (با سوخت مایع)، به ساعت‌ها وقت برای آماده شدن نیاز دارد و در برابر حملات پیشدستانه نیز به شدت آسیب‌پذیر است.