به گزارش پارس به نقل از ایرنا، روزنامه تایمز افزود: جاسوسان و نیروهای ویژه انگلیس در حال همکاری با نیروهای آمریکایی به منظور هدف قرار دادن اعضای ارشد گروه داعش و سایر گروه های تروریستی از جمله القاعده، توسط هواپیماهای بدون سرنشین هستند.

تایمز با اشاره به کشته شدن 'جنید حسین' از هکرهای شناخته شده انگلیسی داعش در ماه گذشته میلادی توسط یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا، نوشت: نیروهای ویژه و افسران اطلاعاتی انگلیس به همراه نیروهای آمریکایی از جمله ماموران 'سیا' بدنبال یافتن ردی از اعضای شناخته شده داعش از جمله 'محمد موازی' مشهور به 'قصاب داعش' هستند.

این روزنامه افزود: گفته می شود که یک اسکادران از نیروهای ویژه انگلیس در حال حاضر مشغول فعالیت در کردستان عراق است. ضمن اینکه نیروهای کرد نیز یک منبع حیاتی اطلاعاتی در خصوص گروه های افراطی در سرتاسر مرز سوریه بشمار می آیند.

درهمین حال روزنامه گاردین روز جمعه نوشت: براساس ادعاهای صورت گرفته، در جریان 71 حمله هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در سوریه ، شماری از غیرنظامیان کشته شده اند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه افزود: یک سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا به گاردین گفته است که بسیاری از این ادعاهای صورت گرفته قابل تایید یا رد نیست.

گاردین افزود: این سخنگو درهمین حال گفته است که درخصوص 10 مورد از ادعاهای صورت گرفته از جمله یک حمله هوایی در نوامبر سال 2014 میلادی که منجر به مرگ دو کودک شد، تحقیقاتی توسط فرماندهی مرکزی آمریکا انجام شده است.

این روزنامه اضافه کرد: نیروی هوایی ائتلاف بین المللی از آگوست گذشته تاکنون بیش از 6 هزار و 500 حمله در خاک سوریه انجام داده است.

گاردین نوشت: براساس نتایج تحقیقات یک گروه از روزنامه نگاران مستقل تحت عنوان 'جنگ هایی هوایی'، گفته شده است که حداقل 459 نفر غیرنظامی در این حملات کشته شده اند.

این روزنامه نوشت: به موجب برخی از اسناد فرماندهی مرکزی آمریکا که به دست گروه 'جنگ های هوایی ' رسیده است، در جریان 45 حمله هوایی که از سپتامبر 2014 میلادی تا آوریل 2015 میلادی توسط ائتلاف صورت گرفته برخی افراد غیرنظامی از جمله شماری از زنان ایزدی و زندانیانی که توسط داعش نگهداری می شده اند، جان باخته اند.

این گزارش ها در حالی منتشر می شودکه دولت کامرون انتظار می رود که در پاییز در مجلس عوام مساله چالش برانگیز مشارکت انگلیس در حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه، مطرح کند.

دیوید کامرون نخست وزیر و مایکل فالون، وزیر دفاع، در تیرماه گذشته از نمایندگان مجلس عوام خواستند تا از گسترش مأموریت نیروهای انگلیسی عضو ائتلاف ضد داعش به داخل مرزهای سوریه حمایت کنند.