به گزارش پارس به نقل از فارس، سفارت آمریکا در بیروت از سفر یک هیئت خدمات مالی و بانکی کشورش به لبنان در روزهای آخر هفته آینده خبر داد.

به گزارش روزنامه «الاخبار» سفارت آمریکا در بیروت سفر این هیئت را به بانک مرکزی لبنان، انجمن بانک‌ها و اتاق بازرگانی مشترک آمریکا و لبنان ابلاغ کرد ولی هیچ اشاره‌ای به دستور العمل،اهداف و نتایج مورد انتظار سفر این هیئت در لبنان نکرد.

بر اساس این گزارش، منابع آگاه تاکید کردند که هدف اصلی سفر هیئت خدمات مالی و بانکی آمریکا به بیروت، اطمینان یافتن از تاثیرگذاری سازوکارهای اتخاذ شده در لبنان برای مبارزه با حمایت‌های مالی از حزب الله است تا اینکه تضمینی باشد مبنی بر اینکه اموال ایرانی آزاد شده از غرب به دست حزب الله نرسند.

این گزارش حاکی است که سفر هیئت خدمات مالی و بانکی واشنگتن به لبنان در چهارچوب هماهنگی‌های شماری از اعضای کنگره آمریکا با هدف مقابله با توافق هسته‌ای بین ایران و ۵+۱ صورت می‌گیرد.

از طرفی دیگر روزنامه الدیار به نقل از یکی وزرای لبنان به تماس‌های «دیوید هیل» با رؤسای گروه‌های سیاسی لبنان اشاره و تاکید کرد: هیل به یکی از شخصیت‌های سیاسی لبنان گفت که آمریکا هیچ گاه اجازه سرنگونی کابینه یا استعفایش را نمی‌دهد. وی این موضوع را همچنین به «میشل عون» رئیس حزب «جریان ملی آزاد» و «تمام سلام» نخست وزیر لبنان گفته است.