به گزارش پارس، تسنیم به نقل از نیویورک تایمز نوشت: در ادامه تلاشهای کاخ سفید برای جلب اعتماد صهیونیست‌ها مسئول ارشد آمریکا درباره تحریم ها امروز(جمعه) برای دفاع از  "برجام" به فلسطین اشغالی سفر می کند و همزمان رئیس جمهور آمریکا برای یهودیان سخنرانی خواهد کرد.

«آدام زوبین» معاون تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا تلاش خواهد کرد مقامات اسرائیل را که به شدت مخالف توافق هسته ای اخیر بین گروه 1+5 با ایران هستند را متقاعد کند که واشنگتن همچنان آماده اعمال تنبیهات مالی شدید علیه تهران به خاطر موضوع تروریسم و حمایت از دوستانش در منطقه است. 

آدام زوبین که در مذاکرات هسته ای دو سال اخیر نیز در مقاطعی حضور داشت در سفر سه روزه اش با مقامات اسرائیل و کارشناسان امنیتی سیاسی این رژیم دیدرا و گفتگو خواهد کرد. این سفر بخشی از تلاش رئیس جمهور آمریکا برای حمایت از توافق است.

زوبین ساعاتی قبل از سخنرانی ویدئویی باراک اوباما برای یهودیان آمریکا به تل آویو وارد می شود.

یکی از وظایف اصلی آقای زوبین رد این استدلال نتانیاهو و مخالفان  است که توافق پول بادآورده ای را به دولتی می دهد که علنا خواستار نابودی اسرائیل هستند.

زوبین درباره برنامه سفر خود گفت: بر روی برنامه جامع اقدام مشترک و نیز ادامه تلاش های وزارت خزانه داری برای هدف قرار دادن فعالیت های مضر ایران تمرکز خواهم داشت.

گفتگوها بر چگونگی مهار بهتر گروه های مورد حمایت ایران همچون حزب الله و نیز نیروهای سپاه قدس توسط مقامات امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا تمرکز خواهد داشت.

به گفته زوبین" تشدید این نوع تحریم ها و تضمین اینکه تحریم ها دردآورتر شود بخشی محوری از مامویت من است."

بر اساس توافق هسته ای، کشورهای غربی تنها تحریم های مرتبط با موضوع هسته ای ایران را لغو می کنند و به ادعای آنها تحریم ها در امور دیگر همچون حقوق بشر و یا تروریسم باقی مانده و بر وضع تحریم های بیشتر با چنین بهانه هایی تاکید کرده اند.